Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Dyski coraz wolniejsze?

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Dyski coraz wolniejsze?
From: "ggs" <ggs_@_konto.pl>
Date: Sun, 18 Sep 2016 18:28:31 +0200
"Marek" <precz@spamowi.com> wrote in message
news:nrm9jh$ae0$1@news.icm.edu.pl...
>W dniu 18.09.2016 o 15:00, ggs pisze:

> Hmmm... to po co powstały dyski SSHD? Znów chodzi o marketing?

Częsciowo na pewno tak , obszar SSD w praktyce jest moim zdaniem zbyt mały.
Zamiast śmiesznych (przy 2 TB) 8GB powierzchni SSD niech dadzą 40GB - wtedy
miało by to większy sens.

Spróbuj pomiaru dokonac ze 2-3 razy , powinna zadziałac tzw Adaptive Memory
Technology i moze wtedy bedzie jakis efekt.

Dawno temu miałem 2.5'' Seagate Momentusa z 4 GB SSD i w benchmarkach byl efekt
po kilku probach.

> Niekoniecznie. Gdy dyski miały prędkości rzędu 100MB/s, to różnica była
> powalająca. Zrezygnowałem z RAID 0 gdy okazało się iż na obecnym dysku
> przyrost prędkości był zaledwie ok 15%. Kontroler na płycie głównej jak
> i zewnętrzny również nie robiły istotnych różnic.

A to ciekawe , w moich zabawach RAIDami 0 zazwyczaj bywał wzrost niemal
dwukrotny. Jakie to kontrolery były ?

> O ile w ogóle istnieją wersje 2GB :-)

Mówisz o pojemności czy o predkości ?