Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Dyski coraz wolniejsze?

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Dyski coraz wolniejsze?
From: ToMasz <tomasz@poczta.fm.com.pl>
Date: Sun, 18 Sep 2016 18:20:31 +0200
W dniu 18.09.2016 o 14:37, Marek pisze:
Witam,

Jakiś czas temu złożyłem sobie komputer z wykorzystaniem dysku Seagate
ST1000DM003. Był to wtedy dysk z najszybszym transferem wewnętrznym.
czy ten parametr ma dla Ciebie istotne znaczenie?
testach za pomocą Bench32.exe oraz realnych (kopiowanie dużego pliku)

(_czyli masz dwa dyski_?)

osiąga on transfery w obu kierunkach rzędu 200MB/s.
ale teraz mówisz o transferze zewnętrznym? Transfer w czasie odczytu powinien być wyzszy niż w czasie zapisu. więc coś jest nie teges.

 Z czasem zaczyna
brakować mi miejsca na nim i postanowiłem go wymienić. Ze zdumieniem
stwierdzam, że nowe dyski SSHD osiągają transfery rzędu 156MB/s a w
ramach rozmiaru pamięci statycznej - do 190
zła metoda pomiarowa, porównujesz super dysk ze starych czasów z nowoczesnym padalcem itd.
ToMasz

ps tu masz wyniki ssd za 130zł i hdd nie pamiętam jaki, ale 2T

 Timing cached reads:   25200 MB in  2.00 seconds = 12613.46 MB/sec
 Timing buffered disk reads: 1156 MB in  3.00 seconds = 385.09 MB/sec

 Timing cached reads:   26258 MB in  2.00 seconds = 13141.91 MB/sec
 Timing buffered disk reads: 606 MB in  3.00 seconds = 201.78 MB/sec