Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Szybki komputer czy taki istnieje?

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Szybki komputer czy taki istnieje?
From: Kosu <Kosu@nospam.com>
Date: 02 May 2013 22:41:17 GMT
On 2013-05-02, Marcin N <marcin5.usun.wykasuj@onet.pl> wrote:

> MS dba o to, żeby "walka z piractwem" nie była tak do końca skuteczna.

> Doskonale zdaje sobie sprawę, że pirackie kopie są główny powodem
> popularności ich produktów. Bez piractwa - na co komu w domu byłby

To jest fascynujący tok rozumowania. I co - zarabiają coś na tej
popularności produktów? :) Bo ja myślałem, że na sprzedanych
licencjach.

MS nie przejmuje się bardzo piractwem w domach z dwóch bardzo
istotnych powodów:
a) bo jedyna skuteczna metoda na piractwo to stała kontrola, czyli
wymóg ciągłego podłączenia do Internetu (na co jest trochę
za wcześnie),
b) bo użytkownicy domowi nie są dla nich bardzo istotni. MS zarabia
na firmach: na licencjach komercyjnych (droższych), na oprogramowaniu
specjalistycznym, na zapewnianiu wsparcia i - od niedawna - na usługach
kompleksowych typu Office 365.

> Office za 1000 zł, skoro można 95% rzeczy zrobić na darmowym
> oprogramowaniu konkurencji.

Łatwo tak mówić, jak się np. arkusz kalkulacyjny otwiera raz
na tydzień :).

W życiu ważna jest nie tylko funkcjonalność, ale też ergonomia.
Dla ogromnej większości profesjonalnych użytkowników Excela
szczytem możliwości jest vlookup. Więcej nie umieją, bo nie potrzebują.
Potrzebują za to wygodnego, płynnego i przyjaznego narzędzia, bo
będą się na nie gapić 30h w tygodniu przez pół życia. Darmowe
odpowiedniki po prostu nie oferują takiego komfortu.

I tego typu zestawień jest na pęczki. Po prostu musisz pamiętać,
że oprogramowanie to nie tylko kod - tak jak dom to nie tylko
cegły i rury.

pozdrawiam,
Kosu