Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Szybki komputer czy taki istnieje?

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Szybki komputer czy taki istnieje?
From: "Eneuel Leszek Ciszewski" <prosze@czytac.fontem.lucida.console>
Date: Fri, 3 May 2013 01:28:25 +0200

"ToMasz" 5182ca10$0$1222$65785112@news.neostrada.pl

Można zapytać wprost -- po co komu PeCet oparty o Windows i x86?

No bo AutoCAD-a,(...)

proszę o informacje ile w tej chwili osób pracuje na Autocadie w stosunku do
osób przeglądających strony www.

Z dokładnością do którego miejsca po przecinku? Bo tak do 4 to -- mamy chyba
zero
z ilorazu {liczby(użytkowników AC) i liczby(użytkowników przegladających WWW)}.
;)
WWW przegląda co najmniej miliard ludzi na świecie. :) Jeśli co tysięczny by
używał
AC, mielibyśmy aż milion użytkowników AC, ale to raczej zbyt optymistyczne dla
AC.

Proszę o informacje, jaki procent zainstalowanych programów MS word, w czasie
ostatniego roku, tylko OTWIERAŁO dokumenty?
ile programów MS word utworzyło dokumenty składające się tylko z jednej strony
a4, na której są litery i spacje.

Bez krojów, akapitów itd... Czyli ile z tego można by było zapisać prostym
edytorem?

JAk by sie zmieniła procentowo sytuacja gdyby nagle każdy nielegalny ms word
wysyłał donos na policje?
To się nazywa dominacja M$. Czy przeminie? mam nadzieje.

Zależy to od tempa wzrastania świadomości społecznej i tempa wzmacniania się M$.
IMO M$ jest na pozycji przegranej -- trudno już czarować i obiecywać poprawę. :)
Coraz więcej ludzi chce komputera w roli narzędzia, nie zaś egzotycznej rośliny
wymagającej stałej opieki. ;)

BTW. Nawet androidowe przeglądarki (ta standardowa i Firefox) są IMO do
dupy. Tego się nie da wygodnie używać, przynajmniej na moim 5"
smartfonie.

nie panie kolego. to świadczy o tym, że stronę robił dupa a nie informatyk. 10 lat temu, gdy w mojej firmie robiono stronę, zapytałem "a jeśli oglądający ma monitor o innej rozdzielczości to co zobaczy?" Tak zwany projektant stron www nawet o tym nie pomyślał. On się nigdy w życiu nad tym nie zastanawiał. IE królował! Parę lat później jego pozycję zajął firefox, darmowy, lepszy. Czy to spotka windowsa? Nie. bo jest darmowy. Znaczy płacimy za niego w szkołach (paint) urzędach ( jedna strona a4, bez tabów, bo można spacje 640 razy nacisnąć)

No właśnie -- Windows jest ,,darmowy'', czyli bardzo chętnie opłacany
z funduszy społecznych. Zwykle za to, że ktoś jest zmuszany do oglądania
reklam, ten ktoś coś w zamian otrzymuje. Tymczasem w wypadu produktów
M$ -- ten ktoś płaci za to, że musi odbierać reklamę, a czasem nawet
za to, że musi współuczestniczyć w budowie tego czegoś.

Komputer powinien być narzędziem -- w wypadku PeCeta tak zwykle nie jest.
Telewizor kupujemy -- i używamy go a on nam służy. Podobnie z pralką czy
odkurzaczem bądź czymkolwiek innym. Czymkolwiek poza PeCetem, który umie
samoistnie zawiesić się, co jakiś czas wymaga reinstalowania oprogramowania,
naprawiania itd...

W tym chaosie niejeden człowiek nie ma już czasu na... używanie komputera
typu PC... W wypadku Androida -- ściągam apkę, sprawdzam ją i jeśli
cokolwiek mi nie odpowiada, czuje się zawiedziony? Jeśli znajdę
mniejszą...

 A oglądanie na takim smartfonie zdjęć czy filmików również
należy traktować jedynie jako ciekawostkę.
telefon 4 cale ustawiony w wygodnej odległości (dziesiąt cm) jest kątowo większy od telewizora 42 cale na drugiej scianie pokoju. rozdzielczością 800 punktów nie pozwala mi dostrzec pikseli, więc oko odczytuje obraz jako idealny.
Co Ty w tabletach/ telefonach, tak naprawdę uważasz za ciekawostkę?

--
  .'O`-'     ., ; o.'    eneuel@@gmail.com    '.O_'