Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Szybki komputer czy taki istnieje?

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Szybki komputer czy taki istnieje?
From: Kosu <Kosu@nospam.com>
Date: 03 May 2013 16:13:47 GMT
On 2013-05-03, ToMasz <news.neostrada.pl@news.neostrada.pl> wrote:
> większość użytkowników komputerów korzysta świadomie z kilku programów,
> typu przeglądarka, poczta, komunikator, odtwarzacz audio, wideo i
> wyświetlarka obrazków. im nie jest potrzebny komputer typu pc.

No właśnie. Zdecydowana większość użytkowników potrzebuje kompa tylko
do przeglądania internetu i multimediów. Właśnie dla nich wymyślone
zostały Android oraz iOS. Powiem więcej: na Androidzie można też
całkiem nieźle pracować, choć oczywiście to dotyczy garstki osób.

> Mnogość pierdół- tak, ale podstawowe programy również. dlatego pytałem

Strasznie mnie bawią te opinie o pierdołach. Siedzi jakiś człowiek
przy PC, na którym ma wyselekcjonowane 10 programów i jęczy, że na
Androida jest mnóstwo badziewia. No jest. A na Windowsa/Linuxa to niby
nie ma? :D

Ale co tam... po prostu pokaże jak się sprawy mają.
Na moim telefonie z Androidem mam aktualnie zainstalowane (stan
niezmienny od około pół roku):
- ConnectBot (SSH),
- DroidEdit (edytor tekstu z kolorowaniem składni),
- ES File Explorer (chyba można się domyślić),
- imo (uniwersalny komunikator),
- aplikację mBanku,
- NewsRob (czytnik RSS),
- OruxMaps (nawigacja),
- PocketCloud (klient do RDP),
- Winamp,
- MetaTrader (inwestowanie),
- Transportoid (rozkład jazdy komunikacji miejskiej),
- Meteo (łatwy dostęp do www.meteo.pl),
- kilka prostych programików użytkowych do automatyzacji życia.

To wszystko są renomowane, dobrze lub bardzo dobrze zrobione programy.
Część ma autorów hobbystów, część to dość znane marki. Wszystkiego poza
SSH i RDP używam codziennie. Jak widać nie ma tu gier ani aplikacji
z podskakującym różowym słoniem. W końcu nie są przymusowe, ale jeśli
ktoś lubi, to bez problemu coś na Google Play znajdzie :).

W przypadku większości istnieją wersje na iOS. W niektórych wypadkach
podobne programy w środowisku Apple są lepsze, ale iPhone był 3-krotnie
droższy niż mój Samsung. Kluczowy jest za to fakt, że w momencie zakupu
Symbian nie oferował mi odpowiedników na 3/4 softu powyżej (dziś już nie
ma o czym mówić). O zwykłych telefonach nawet nie wspominam.

Osobną kwestią jest to, czy Google ma najlepszy "ekosystem". IMO nie.
Gdybym był obrzydliwie bogaty, zarówno dziś jak i 2 lata temu wybrałbym
Apple (podobnie jak PC i laptopa). Dziś w tańszym segmencie rynku
pewnie zdecydowałbym się na Windows Phone (naprawdę podoba mi się
kierunek rozwoju MS, a jestem trochę zawiedziony ruchami Google).

pozdrawiam,
Kosu