Re: [WINNT] blokada głośności słuchawek

To: winnt@man.lodz.pl
Subject: Re: [WINNT] blokada głośności słuchawek
From: "HF5BS" <hf5bs@t.pl>
Date: Thu, 12 Apr 2018 14:17:20 +0200

Użytkownik "z" <z@z.pl> napisał w wiadomości news:5acf2797$0$31350$65785112@news.neostrada.pl...
W mordę.
Ostatnio walczyłem z tym problemem na Androidzie. Da się obejść

A to szersze zjawisko jest.

Ciekawe dlaczego UE nie reaguje na zbyt głośne reklamy w tv czy radiu. K... można dostać

Z tego powodu, że one zbyt głośne są... pozornie!
Weź dźwięk z TV na oscyloskop. Będzie miał jakąś amplitudę, której nie przekroczy. Weź dźwięk z reklam, dostaniesz to samo - dźwięk o określonej amplitudzie, której nie przekroczy, amplitudy będą sobie równe. Różnica jednak będzie - oscylogram dźwięku z reklamy będzie wybitnie gęstszy, jaśniejszy. Amplituda taka sama, ale zagęszczenie daleko większe - stąd wrażenie, że jest głośniej. To są cwaniaki, które wiedzą, jak obejść prawo... Sam zrobiłem takie porównanie, więc piszę o tym, co widziałem na własne oczy. Taka reklama RTV-EURO-AGD, ewidentnie z celowym przesterem... Z takowym nierzadko większość reklamowych zapowiedzi. Po prostu kompresja dynamiki, bardzo znaczna, często z "figurą stylistyczną" polegającą właśnie, na przygładzaniu szczytów. Rzecz świetna np. przy dalekich łącznościach radiowych, gdzie każdy ułamek decybela ma znaczenie. Rzecz wkurwiająca na codzień. Jeśli nie masz oscyloskopu, to np. Audacity, lub przynajmniej systemowy Rejestrator Dźwięku, wyjdzie bez pudła.

--
Pies może złamać serce tylko raz,
kiedy jego własne przestaje bić...