Re: [WINNT] XP i transmisje live youtube - twoja przeglądarka nie rozpoz

To: winnt@man.lodz.pl
Subject: Re: [WINNT] XP i transmisje live youtube - twoja przeglądarka nie rozpoznaje obecnie żadnego z dostępnych formatów wideo
From: Roman Tyczka <noemail@because.no>
Date: Tue, 17 Oct 2017 18:13:33 +0200
On Tue, 17 Oct 2017 01:07:27 +0200, Adam wrote:

> Romku. IMO dziwnie rozumiesz kompatybilność.

Nie :-) To Ty jej nie rozumiesz :-)

> Naczelną zasadą komputerów PC była właśnie kompatybilność.

Nie, zasadą PC była otwartość architektury. Ty raczej mówisz o zgodności
wstecznej systemu operacyjnego ze stajni MS w kwestii odpalania starego
oprogramowania.
btw PC != x86

> Zasada ta mówiła, że wszystkie programy napisane pod 8086 powinny się
> dać uruchomić pod wyższymi (16-bit), czyli 286, 386.
> Później pod systemami 32-bit miały się dawać uruchamiać programy czy
> aplikacje pisane pod 16-bit.

I wyobraź sobie, że ta zasada działa! Pod nowym CPU zadziała każdy stary
kod. Zdziwiony?

> A później chyba starsi programiści poszli na emeryturę, przyszły młode
> głąby i zaczęły "projektować" aplikacje w WYSIWYG ;)

A co to ma do rzeczy?? Najpierw piszesz o możliwości odpalania starego kodu
na nowych systemach/maszynach, a teraz masz jakieś zarzuty do twórców
nowego oprogramowania? Zdecyduj się który kierunek atakujesz, stare => nowe
czy nowe => stare?

> Analogicznie:
> Jeśli coś działało pod IE3, IE5, IE8, to dlaczego nagle przestało działać?

Tobie się wszystko pomerdało :-) Strony z cudownych i kreatywnych lat '90
odpalisz spokojnie w przeglądarce z dzisiaj. Przemyśl co chcesz przekazać,
bo błądzisz w zeznaniach.

> Oczywiście wiem, że stron internetowych chyba już nikt pod lynxem nie
> ogląda (a właściwie czyta). Responsywnych stron też raczej się nie
> obejrzy na IE3 czy starym Netscape.
> Ale blokowanie czegoś, co chodziło i to chodziło prawidłowo i szybciej,
> niż teraz, to po prostu chyba tylko głupota programistów.

Lub zwidy zakręconych userów.

> Z tym "promilem niezadowolonych" też bym tak nie szafował.
> Śmiem twierdzić, że co najmniej 10% moich klientów korzysta jeszcze z
> żywych WinXP.
> Są jeszcze instalacje nawet na Win 3.x na maszynach przemysłowych - bo
> nikt nie napisał nowego softu, gdyż nie było takiej potrzeby. Ale to już
> naprawdę margines, sporo ludzi nawet nie wie o ich istnieniu.

Uhm, a na podkarpaciu widziałem jak człek orał koniem... zapewne tenże
rolnik ma nerwa, że pługa wspólczesnego koń nie pociągnie.

> Niedawno NASA kupowała dyskietki 8" (tak: nie 3,5", nie 5,25" tylko
> osiem cali). ZUS także jeszcze niedawno u siebie "jechał" na flopach -
> ale tu już zamilknę, bo nie lubię się wyrażać ;)

ZUS to inna bajka, dali ciała w kontrakcie (lub ktoś na tym się obłowił) i
smród się ciągie do dziś, ale to offtop.

--
pozdrawiam
Roman Tyczka