Re: [WINNT] W 8.1 - problem z IE 11

To: winnt@man.lodz.pl
Subject: Re: [WINNT] W 8.1 - problem z IE 11
From: "Piotr B. [pb2004]" <p_borkowski@nospamgazeta.pl>
Date: Fri, 8 Nov 2013 13:38:05 +0000 (UTC)
Marek <precz@spamowi.com> wrote:

> Hmmm... zdumiewająco różne obserwacje mamy. Szczerze mówiąc jesteś
> pierwszą osobą, o której słyszę, że korzysta z aplikacji kafelkowych.
> Już nie wspominam o samym IE ale ogólnie. Nierzadko proszony jestem
> przez znajomych o poradę jak się pozbyć kafelków (w skrócie) bo
> widzieli, że mi się udało.

> Jeśli nawet chciałbym na siłę, bez emocji (choć to trudne), doszukać się
> zalet kafelków, to nie potrafiłbym. Przykład obrazujący patologię tego
> podejścia: gadam i piszę z kimś na Skypie (wtedy nie było desktopowego)

Skype desktopowy powstał na długo przed wersją modern. Nawet gdy jej
jeszcze nie było w planach, więc ustawiasz kolejnego chochoła.

> Przy kilku(nastu) oknach szału dostać można z porządkowaniem
> pulpitu po jednym wywołaniu aplikacji kafelkowej.

> Jak sobie radzisz w takich sytuacjach j/w? Dajmy na to, że masz
> uruchomione aplikacje desktopowe: Outlook, program do wystawiania faktur
> no i jakiś zaawansowany edytor, powiedzmy, że będzie to program
> graficzny typu Photoshop lub środowisko programistyczne typu Visual
> Studio. Aplikacje tego typu zazwyczaj mają po kilka okien starannie
> rozłożonych przez użytkownika. No i teraz odpalił Ci się jakiś kafelek
> na 1/2 ekranu aby nie zasłaniać reszty

Nie spotkałem takich sytuacji. Same aplikacje modern się nie odpalają,
tylko w reakcji na akcję użytkownika. Poza tym jeśli jest to akcja z
Pulpitu to odpalają się na pełnym ekranie. Napisz konkretnie, która
aplikacja zachowuje się tak jak opisałeś.

> Eliminacja nie desktopu lecz "normalnej pracy" na nim gdy używamy
> kafelków. Dokładnie tak napisałem. Chyba nie powiesz, że konieczność
> sprzątania desktopu po użyciu kafelkowej aplikacji na niecałym ekranie
> nie jest - delikatnie mówiąc - irytująca?

Nie ma takiej konieczności. Wystarczy nie mieszać tych dwóch światów.

> A jeśli kafelek został odpalony na całym ekranie, to nie da się pracować
> jednocześnie w aplikacji deksktopowej (np. notując coś w Wordzie). Czy
> to też nie jest wkurzające dla Ciebie? :-O

Nie jest. Nie stwarzam sobie takich sztucznych problemów. Zresztą w moim
przypadku to Word byłby aplikacją zasłaniającą inne okna. Jeśli
musiałbym do pracy widzieć dwie aplikacje obok siebie zainwestowałbym w
drugi monitor (co rozwiązuje też twój problem z aplikacjami metro i
skalowaniem desktopu). Pomniejszanie okien aplikacji desktopowych aby je
upchać na raz na jednym monitorze jest skrajnie niewygodne.

> W dodatku Alt+tab nie działa na kafelki.

Działa.

> [...]istnieje tryb pracy kafelków, o którym nic nie wiem[...]

Najwyraźniej.

--
Piotr Borkowski