Re: [WINNT] Avast nie zawsze startuje z systemem

To: winnt@man.lodz.pl
Subject: Re: [WINNT] Avast nie zawsze startuje z systemem
From: Przemysław Ryk <przemyslaw.ryk@gmail.com>
Date: Tue, 17 Sep 2013 01:43:42 +0200
Dnia Sun, 8 Sep 2013 10:55:53 +0200, kmark napisał(a):

> W mojej "machinie" mam procesor 2,2 GHz i 2 GB RAM, więc po stronie
> sprzętowej raczej nie można szukać przyczyny.

Już od dłuuuuższego czasu podawanie samej częstotliwości taktowania
procesora to tak średnio mówi o dostępnej mocy obliczeniowej. Weź Pentium 4
z zegarem 2,2 GHz i zestaw go z obecnym Core i5 przy tej samej
częstotliwości pracy. :)

> Możliwe, że tak jak zauważyłeś, przyczyną mogła być działalność "wynalazku"
> zwanego TuneUp. W trakcie swojej działalności mógł coś "namieszać", a jego
> całkowite usunięcie nie spowodowało cofnięcia tych zmian.

TuneUp - z tego co pamiętam - pozwala wykonać archiwizację zmienianych
danych przed ich dokonaniem. Faktycznie - sama deinstalacja programu nie
przywraca wcześniejszych ustawień.

(ciach…)
> A przy okazji:
> odwiedziłem niedawno taką stronę:
> http://www.komputerswiat.pl/aplikacje/test-procesora-online.aspx
>  i z ciekawości poddałem swój procesor testowi.
> Wydawało mi się, że mój procesor ma średnio przyzwoite parametry
> A tu zonk !

Test wydajności procesora online? Oj sorry - wiarygodność tego czegoś jest
moim zdaniem żadna.

> Mój rezultat (199 sekund) tak dalece odbiegał od innych wyników, że nawet
> nie ujęto  go w statystyce.
> Ponowiłem test, tym razem w trybie awaryjnym, ale wynik zasadniczo nie uległ
> zmianie.
> Czyżby moje 2,2 GHz to już nie ta epoka ?

Pytanie co jeszcze działało w tle. Mnie wyświetlił, że test wykonany został
w 31,62 s. Odpaliłem (tylko) VMware z kolejnym systemem - wynik testu już
pokazuje 45,38 s. I znowu niestety parsknąłem śmiechem, gdyż mając całkiem
niezłe doświadczenie w testowaniu różnych podzespołów i konfiguracji
komputerów coś takiego może wzbudzić jedynie wesołość.

[ The Guv: There are inmates and there are convicts. [...] So, which are   ]
[ you gonna be? Richard B. Riddick: Me? I'm just passin' through.          ]
[                                            ("The Chronicles of Riddick") ]