Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Poleci ktoś i3 i5 mini PC z 2xLAN w rozsądnej cenie?

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Poleci ktoś i3 i5 mini PC z 2xLAN w rozsądnej cenie?
From: Adam <a.g@poczta.onet.pl>
Date: Wed, 23 Aug 2023 14:00:28 +0200
Dnia Wed, 23 Aug 2023 11:18:56 GMT, Marcin Debowski napisał(a):

> Takie coś:
> https://pl.aliexpress.com/item/32796496705.html
>
> Chodzi u mnie jako serwer już 6. rok. Początkowo pełnił funkcje
> mostu/bramy dla całej sieci domowej i robił to bez zarzutu, ale w
> którymś momencie uznałem, że lepiej funkcjonalnie wyjdzie mi zrobić
> bramę na mikrotiku (obecnie hEX S) i mieć np. możliwość segmentacji
> (vlan) na róznych fizycznie portach.

Chińszczyzna?

Wolałbym już coś bardziej znanego, jak Intel, MSI, HP czy inny Gigabyte.

Uzasadnienie:
U klientów widywałem sprzęty, kupowane u jednego sprzedawcy, niby jeden
model. A wewnątrz urządzeń różnie - co się trafiło: a to WiFi inne, a to
dyski inne, a to w ogóle nie startuje.

Loteria.

Nawet taka prosta rzecz, jak gniazdka inteligentne - klient kupił tego
kilkanaście, może ponad 20 szt. z WiFi/BT dla Zigbee. Wszystkie w jednym
zbiorczym kartonie - oryginalnym od chińskiego producenta.
A w środku większość Zigbee, ale nie we wszystkich prawidłowo działały
WiFi, natomiast część była w Tuya (nie parowały Zigbee), a jedno czy dwa
jeszcze coś innego.
Płyt głównych nie widziałem, ale klient mowił, że naliczył kilka różnych
typów.

--
Pozdrawiam.

Adam