Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Poleci ktoś i3 i5 mini PC z 2xLAN w rozsądnej cenie?

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Poleci ktoś i3 i5 mini PC z 2xLAN w rozsądnej cenie?
From: Adam <a.g@poczta.onet.pl>
Date: Wed, 23 Aug 2023 10:38:37 +0200
Dnia Wed, 23 Aug 2023 07:27:54 +0200, heby napisał(a):

> Ale po co?
>
> Co stoi na przeszkodzie uzywać Mikrotika wielkosci 2 paczek papierosów i
> NASa wielkości zesztyku jako osobnych urządzeń?
>
> Ponadto nie napisałes ile masz tym Mbit/s do routowania. T630 poradzi
> sobie pewnie z gigabitem po USB. Ludzie stawiaja w środku proxmoxa,
> mediacenter, komputery do pracy a Ty się martwisz o jakieś trywialne
> przerzucanie pakietów?

To nie o to mi chodzi.

Miktoriki są zachwalane jako urządzenia, co "wszystko mogą".
No i w zasadzie jest to prawda, ale do pewnego momentu.
Jeszcze niedawno miewały problem z mocniejszym radiem.
Nadal mają problemy z większym ruchem - musieliśmy wymienić na FortiGate,
bo powyżej ok. 300 użytkowników Mikrotiki już nie wyrabiały. Przy
kilkudziesięciu VPN-ach też się zaczynając pocić.

Ad meritum:
Od wielu lat (co namniej kilkunastu) klienci wtykają w USB routerów dyski
przenośne, używając takie zestawienie jako urządzenie do backupu, ftp czy
inny SMB. Początkowo miewały to średniej klasy routery (np. Drayteki, które
sprzedawałem klientom), ale od wielu lat mają i duże, i małe, nawet tanie
chińszczyzny.

Natomiast Mikrotik nadal się dziwi "po co to".
Klienci chcą mieć i już.
Po co konfigurować dodatkowe urządzenie w sieci, jeśli klient tego nie
potrzebuje i wystarczy włączenie SMB i jednego czy dwóch udziałów?

--
Pozdrawiam.

Adam