Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Poleci ktoś i3 i5 mini PC z 2xLAN w rozsądnej cenie?

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Poleci ktoś i3 i5 mini PC z 2xLAN w rozsądnej cenie?
From: Marcin Debowski <agatek@INVALID.zoho.com>
Date: Thu, 24 Aug 2023 00:08:25 GMT
On 2023-08-23, Adam <a.g@poczta.onet.pl> wrote:

> Chińszczyzna?

Tak.

> Wolałbym już coś bardziej znanego, jak Intel, MSI, HP czy inny Gigabyte.

Każdy by wolał, ale miało być tanio :)

> Uzasadnienie:
> U klientów widywałem sprzęty, kupowane u jednego sprzedawcy, niby jeden
> model. A wewnątrz urządzeń różnie - co się trafiło: a to WiFi inne, a to
> dyski inne, a to w ogóle nie startuje.
>
> Loteria.

Loteria. Ale... to nie znaczy wcale, ze jakieś barachło. Miałem/mam w
sumie do kupy z 5-6 takich mini-pc. Modelowo dość różne, a jedyne co
mogę powiedzieć złego, to nieprzemyślane chłodzenie w niektórych
modelach (tych bardzo minimalistycznych). Ten, który wkleiłem dla
przykładu nie ma tego problemu. Ma stosunkowo dużą obudowę, z dużą
powierzchnią robiącą za radiator. Nigdy nie było z nim problemu. Miałem
podobny robiący mi za desktop też parę lat, też zero problemu. Są
również chińskie markowce, np Chuwi Herobox, MZ przyzwoicie wykonane i
przemyślane. Taki z kolei robi mi za multimedialny do tv, bo to typu
desktop (1 port).

Natomiast jako serwer, to mogę powtórzyć co wczesniej napisałem, koncept
takiego minipc jako bramy niekoniecznie jest najoptymalniejszy (w tym
energetycznie). Przed tym ww minipc za bramę z 2x GBit robiły mi płyty
Intela itx bezwentylatorowe z wlutowanym cpu (np. typu D2500). Cenowo
była to dobra alternatywa do minipc ale wtedy minipc nie były popularne.
W zależności co wątkotwórca chce na tym pc obsługiwać warto rozważyć
porządniejszy router z jakimś naprawdę małoprądożernym, jednoportowym
SBC.

Tam była jeszcze uwaga o sieci cctv i 6ciu kamerach, i że to ma
generowac duży ruch między portami. NVR jest odseparowany WAN/LANem od
kamer?

> Nawet taka prosta rzecz, jak gniazdka inteligentne - klient kupił tego
> kilkanaście, może ponad 20 szt. z WiFi/BT dla Zigbee. Wszystkie w jednym
> zbiorczym kartonie - oryginalnym od chińskiego producenta.
> A w środku większość Zigbee, ale nie we wszystkich prawidłowo działały
> WiFi, natomiast część była w Tuya (nie parowały Zigbee), a jedno czy dwa
> jeszcze coś innego.
> Płyt głównych nie widziałem, ale klient mowił, że naliczył kilka różnych
> typów.

Może problem wystepuje przy hurcie? Kupuję dużo róznej chińszczyzny i na
ogół dostaje co zamawiałem.

--
Marcin