Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Poleci ktoś i3 i5 mini PC z 2xLAN w rozsądnej cenie?

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Poleci ktoś i3 i5 mini PC z 2xLAN w rozsądnej cenie?
From: Adam <a.g@poczta.onet.pl>
Date: Wed, 23 Aug 2023 13:47:45 +0200
Dnia Wed, 23 Aug 2023 12:49:37 +0200, heby napisał(a):

> Potafią dużo w zakresie routingu, ale niewiele ponad to.

> Potrzebujesz solidnej maszyny a nie minikomputerka.

> Zgadza się, ale routery oferowały bardzo ograiczone możliwości
> zarządzania tym medium a sam niedawno miałem coś w łapach (nie pamiętam
> już coś) co oferowało dostęp tylko chmurowy, nawet z LANu. Absurd.

> Nie dziwie sie, że się dziwią. Miktoika nie powinieneś używać do
> zastosowań uniwersalnych. To urządzenie do tego nie powstało. Cały
> hardware jest przeznaczony do szybkiego przerzucania pakietów IP a nie
> pornoli.

> [...]

Ja u klientów kładę najczęściej Drayteki, Linksys albo Mikrotiki.
Sporadycznie jakieś Asusy lub urządzenia z napisem Linksys.

Zależy, czy firma to dwie osoby w jednym pomieszczeniu, czy może trzeba
założyć VPN-y pomiędzy kilkoma lokalizacjami z kilkudziesiećioma+ osobami w
każdej.

W małej firmie, która ma jedyny router robiący i za modem i za router
brzegowy, i za NAT, i ewentualnie serwer i/lub klient VPN typu LAN-LAN lub
Dial-in VPN, to wystarczy jedno jedyne pudełko, robiące często też za ftp i
smb. Tutaj Drayteki są nie do pobicia, a przynajmniej nie znam lepszych.

Swego czasy jeszcze kładłem m.in. Zyxele, Motorole albo Cisco - ale to inna
klasa sprzętu. W Motoroli czy Cisco sama licencja Radiusa mogła kosztować
kilka tysięcy zielonych.

--
Pozdrawiam.

Adam