Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Ryzen 7 1700 + ECC RAM

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Ryzen 7 1700 + ECC RAM
From: Marcin Debowski <agatek@INVALID.zoho.com>
Date: Fri, 09 Oct 2020 19:25:14 GMT
On 2020-10-09, pioruns <www@website.com> wrote:
> Witajcie,
>
> Jest sobie Ryzen 7 1700 i płyta ASUS PRIME B350-PLUS.
>
> Chodzi mi to jako serwer i pojawiają się błędy checksum na Btrfs, a
> nośnik HDD jest 100% sprawny (RAID1 do tego), a więc 90% jest to pamięć,
> a miałem wiele problemów z pamięcią wcześniej, teraz co prawda memtest
> przechodzi poprawnie, ale nadal coś jest na rzeczy, a więc mógłbym
> zmienić 32GB DDR4 2400MHz non-ECC na wersję ECC, albo nawet wyższe
> taktowanie (o ile uzyskam pełną stabilność).
>
> Obsługuje toto ECC RAM?
>
> Widzę sprzeczne informacje na stronach dlatego wolę zapytać.

Na stronie Asusa podają, że obsługuje, przy czym na dostępnej tam liście
pamięci obsługiwanych jest wymieniona tylko jedna ECC. Jest to jedna z
2ch pamięci Transcend'a w tym zestawieniu i co ciekawe, druga jest
identyczna, a figuruje jako zwykła. Ale na Reddicie są raporty, że
obsługuje i inne.

Dodatkowo, tu:
https://www.reddit.com/r/AMDHelp/comments/8w5ftu/which_ram_for_asus_prime_b350plus_using_ryzen_7/e1tifry/
ktoś twierdzi, że większość niebuforowaych ecc powinna działać.

No więc widać, że obsługuje, tylko niekoniecznie każdą. Szukałbym po
konkretnej pamięci.

--
Marcin