Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] LEDki oświetleniowe...

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] LEDki oświetleniowe...
From: Piotr Gałka <piotr.galka@cutthismicromade.pl>
Date: Fri, 5 Jun 2020 13:14:36 +0200

Wtedy nie było wydajnych LEDek? ;)

Nie było.

Postawiłem emotkę -- wydajne pojawiły się niedawno, co chyba oczywiste.

Tylko potwierdziłem.

Szacowanie. Mówi Ci to coś.

Tak -- **każdy** znany mi osobiście elektronik
oszacowałby w tym wypadku na ~23 W.

Ja działam inaczej.
Jak w jednym kroku (stosując zaokrągloną liczbę) spodziewam się, że zaniżyłem to w kolejnym zaokrąglam zawyżając.
Tak mam od dziecka.

Zastąpiłem ten wywód jednym słowem 'około' - znacznie

Znacznie lepsze jest -- 'niecałe'.

Tylko przypuszczałem, że w pierwszym kroku zaniżyłem, nie byłem pewien po której stronie 25W jest prawdziwa wartość.

Zapomnij o 7 diodach w szereg. Obniżysz napięcie o:
- jeśli każda 0,7V to razem 4.9V,
- ale wtedy LEDy faktycznie zgasną - prąd będzie minimalny więc,

Ależ daliśmy 7x7 -- łącznie 0.7 V.

Nie rozumiem. Wyjaśnij co rozumiesz przez '7x7' i 'łącznie 0.7 V'.

Nie wiem ile dokładnie wynosi spadek napięcia na jasno świecącej białej

Coś w ogóle wiesz o diodach?

Co nieco wiem, ale nie na tyle aby wiedzieć ile dokładnie wynosi spadek na białej diodzie i dlaczego.
P.G.