Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] LEDki oświetleniowe...

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] LEDki oświetleniowe...
From: Piotr Gałka <piotr.galka@cutthismicromade.pl>
Date: Fri, 5 Jun 2020 13:31:32 +0200

"J.F." 5ed795fd$0$523$65785112@news.neostrada.pl

Tylko ze w LED stosunkowo niewielki spadek napiecia powoduje
duzy spadek pradu. I odwrotnie - niewielki wzrost napiecia
powoduje duzy wzrost pradu i dymienie LED :-)

Podał swe założenia wyraźnie:
- spadek prądu o 50%
- spadek napięcia z 12 V do 11 V
- przed spadkiem prądu jest 50 W

i wyszło mu, że po spadku prądu jest OKOŁO (więc być może
więcej, być może mniej) 25 W a wg mnie -- prawie 23 W.

Dla mnie w tym miejscu OKOŁO oznacza po prostu przybliżenie.
Założenie spadku o 50% jest zgrubnym szacunkiem obarczonym znacznie większym błędem niż założenie w kolejnym kroku, że spadek napięcia z 12 do 11 jest 'do pominięcia'. Nie ma absolutnie żadnego sensu przejmować się błędem rzędu 8% jeśli inne wartości są obarczone spodziewanym błędem być może rzędu 30%.

Wg niego spadek napięcia na LEDce **może dać** zwiększenie mocy.

Nie mam zielonego (ani żadnego innego) pojęcia z jakiej wypowiedzi to wywnioskowałeś.
P.G.