Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] LEDki oświetleniowe...

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] LEDki oświetleniowe...
From: Piotr Gałka <piotr.galka@cutthismicromade.pl>
Date: Mon, 8 Jun 2020 14:25:30 +0200

"Piotr Gałka" rbdaef$lv3$1$PiotrGalka@news.chmurka.net

Nie ma absolutnie żadnego sensu przejmować się błędem rzędu 8% jeśli inne wartości są obarczone spodziewanym błędem być może rzędu 30%.

Nie byłoby problemu, gdybyś napisał 'mniej niż 25 W'.

Ale dla mnie założenie o dwukrotnej zmianie prądu było obarczone większym oczekiwanym błędem dlatego w następnym kroku nie przejąłem się mniejszym błędem.

Według danych jakie uzyskaliśmy wychodzi, że przy 11V prąd spadł z 20,11mA do 14,68mA.
Czyli początkowo założona moc 50W spadła do:

50 * (14,68/20,11) * (11/12) = 33,46W

Nie mogłem napisać mniej kiedy spodziewałem się albo mniej albo więcej.
Się okazało, że więcej.

Wg niego spadek napięcia na LEDce **może dać** zwiększenie mocy.

Nie mam zielonego (ani żadnego innego) pojęcia z jakiej wypowiedzi to wywnioskowałeś.

Nie Ty pisałeś o ujemnej rezystancji?

Ale nie napisałem, że jest to cecha LEDów.

A poza tym ujemna rezystancja oznaczała by tylko zwiększenie prądu przy spadku napięcia. To nie musi oznaczać zwiększenia mocy.
P.G.