Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Kto da więcej? lub za mniej? -- lumenów za plny?... OT

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Kto da więcej? lub za mniej? -- lumenów za plny?... OT
From: "Eneuel Leszek Ciszewski" <prosze@czytac.fontem.lucida.console>
Date: Sun, 31 May 2020 18:03:30 +0200

"Silver Dream !" rauvjb$pnl$1@dont-email.me

- ale czy to jest w/g ciebie zielona??
- no, a jaka? No może nie taka zielona jak trawa na wiosnę
ale powiedzmy ciemnozielona.. no i trochę się przybrudziła
przez lata, ale...

Inaczej nazywa kolory niż Ty.
Może nawet (o czym mowa w innym poście) kojarzyć
kolory z dźwiękami, czyli widzieć bez oczu.

Ja (z przekory i niechlujstwa) nazywałem 'różowym' chyba wszystko,
co niewyraźnie przypominało 'czerwony'. 'Żółtego' już nie nazywałem
'różowym' -- był zbyt daleko od 'czerwonego'.

BTW:
- sygnalizacja uliczna to:
   - czerwony, żółty, zielony
      czy
   - czerwony, pomarańczowy, zielony
wg Ciebie?

Kobieta, która odróżniała różne pomarańcze była dekoratorką wnętrz i
projektantem.
Wg niej miałem pomalować ściany na 'orange', nie na 'pomarańczowy', by wzmocnić
efekt wschodzącego Słońca i mocniej skontrastować ściany z czernią mebli...

Odróżniam bez trudu różne żółcie, ale do głowy mej nie przywędrowywuje
rozróżnianie w nazwach: złocisty, słonecznikowy, żółty... Od czasów
przedszkolnych notowałem swą odmienność żółciową, lecz nie zauważyłem
korelacji pomiędzy
- rozróżniania nazw kolorów
- płcią.

Nie. Zgodnie z metodą naukową stawiam tezę. Teraz należałoby
opracować metodologię weryfikacji i podjąć próbę obalenia jej.

- Gdyby każdy gen chromosomu dawał białko lub funkcję -- nie
  można by było zbudować organizmu wielokomórkowego. Każda
  komórka powstaje z podziału komórki, którego etapem jest
  zreplikowanie DNA. Nie wdam się w zawiłości xRMA, bo to
  zbyt dla mnie śliski temat, ale DNA jest replikowane
  komplementarnym uzupełnianiem tak, by po replikacji były
  dwa zestawy DNA, które trafią do komórek potomnych. Potomna
  komórka nie musi (i zazwyczaj/często nie jest) być identyczna
  z tą, z której powstała, co chyba oczywiste -- człowiek powstaje
  z zygoty, lecz nie jest masą zygot. ;)
- Powielenie 21 chromosomu daje fatalną chorobę Downa.
- Powielenie dłuższych chromosomów dać może naturalną
  selekcję podczas życia embrionalnego.

-=-

Jeśli nie przemawiają do Ciebie papierowe publikacje uniwersyteckie
sprzed 9 lat, być może przemówi Wikipedia:
   https://pl.wikipedia.org/wiki/Chromosom_X
   W początkowych etapach rozwoju embrionalnego kobiety jeden z dwóch
   chromosomów X w niemal wszystkich komórkach somatycznych ulega
   losowej inaktywacji. Proces ten nazywa się lionizacją, a w jego
   wyniku powstaje tzw. ciałko Barra. Celem tej inaktywacji jest
   zmniejszenie różnic w aktywności genów położonych na
   chromosomie X między osobnikami żeńskimi a męskimi.

Na szczęście wyjawiają, co znaczy 'w niemal wszystkich komórkach somatycznych'.
   https://pl.wikipedia.org/wiki/Inaktywacja_chromosomu_X
   Inaktywacja chromosomu X zachodzi zasadniczo raz[a] w danej komórce zarodka,
   na określonym, wczesnym etapie embriogenezy i chromosom ten jest przekazywany
   dalej w stanie nieaktywnym komórkom potomnym (dziedziczenie mitotyczne)[3].
   Inaktywacja dotyczy całego chromosomu, z wyjątkiem części homologicznej do
   chromosomu Y, co umożliwia ich parowanie podczas mejozy

i piszą, czym są 'komórki somatyczne':
   https://pl.wikipedia.org/wiki/Kom%C3%B3rki_somatyczne

[wprawdzie nie piszą językiem naukowym, typu: 'naukowcy szukali dymiącej broni,
zakrwawionego noża, sznura lub śladów trucizny -- czegoś, czym  można zadać
śmiertelny cios', którego (po przekładzie na polski) użył William R. Clark
w powieści ;) 'Płeć i śmierć', pisząc o limfocytach T, ale też można
poczytać...]

--
_._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.                              .-.
)\._.,--....,'``.

Postscriptum: Wydarzyła się rzecz potworna/straszna/niewyobrażalna... Pokładowa
mysz
             płaska pod 64W10 ukryła się przed systemem... Na domiar złego ów
64W10
nie chce hibernować się a po nieudanej próbie hibernacji widzę ciemność na
ekranie
po restarcie... Poprawy sytuacji dokonuje drobny, lecz uciążliwy zabieg,
polegający
na dokonaniu szeregu czynności, które wymieniam [na inne?]: wyciągnięcie
(wkrętem
przytroczonego) adaptera z HDD i zwykłego HDD; wejście do BIOSu; restart
ustawień
tegoż BIOSu; poprawienie ustawień takie, by adaptowany HDD hulał w UDMA5.... Być
może nawet uznam tę kopię 64W10 za skompromitowaną i zamorduję ją sznurem...