Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Zolw

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Zolw
From: Mateusz Viste <mateusz@nie.pamietam>
Date: 22 Feb 2019 09:35:12 GMT
On Thu, 21 Feb 2019 21:59:30 +0100, mordazy wrote:
> Deep inside the Matrix, convinced that 20 Feb 2019 16:20:56 GMT is the
> real date, Mateusz Viste <mateusz@nie.pamietam> has written something
> quite wise. But (s)he wasn`t the one.

Mój licznik wskazuje już ponad 300 aktywnych (w sensie - odpowiadających
niezerowym menu) serwerów. Czyli niemal trzykrotny wzrost względem
sytuacji sprzed kilku lat.

> Pewnie z podobnego miejsca, z którego przybywa (choć nie umiem
> powiedzieć, czy znacznie) ludzi na ircu i forach mających swoje początki
> we wczesnych latach 2K - z obrzydzenia mediami społecznościowymi i
> makdonaldyzacją internetu.

Zaiste - na tym właśnie polega "ideologia" gophersfery. Liczy się tylko
treść. Żadnych reklam, żadnego CSS, żadnych wyskakujących okienek,
żadnego flash czy innego JS...

> Ciekawe, jaki jest przekrój wiekowy tych nowych ludzi :) Może to po
> prostu emeryci usiłujący wskrzesić kawałeczek tego malowniczego bajzlu,
> jakim był wczesny internet? Jeśli by zaś się okazało, że to w większości
> młodzież... wow :)

Z tego co czytam to nie są to żadni emeryci. Odnoszę wrażenie, że to w
dużej mierze millenialsi którzy odkryli że migające strony www to nie
wszystko.

> Nawiasem mówiąc, gdy gopher został wspomniany w wątku po raz pierwszy,
> pomyślałem sobie, że ciekawe, jak pasowałby on do darknetu: na pewno
> jest lekki, mało znany i chyba na tyle prymitywny, że ciężko go
> zapluskwić :)

Przyznam, że nie do końca wiem co to ten darknet i do czego uczciwemu
człowiekowi miałby być potrzebny. Gopherspace to obecnie głównie
platforma do phlogów (phlog = gopherowy odpowiednik bloga). Można na nim
także znaleźć różne dawne programy, jest też wikipedia w trybie tekstowym
(gopherpedia) no i kilka innych ciekawostek typu amatorska (często
kolektywna) proza, kolekcje ascii-art czy też gopherowe gry online typu
"text adventure".

Mateusz