Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Zolw

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Zolw
From: Mateusz Viste <mateusz@nie.pamietam>
Date: 12 Feb 2019 15:06:37 GMT
On Tue, 12 Feb 2019 15:44:07 +0100, Roman Tyczka wrote:

> Po stronie widzę, że "siedzisz" w temacie. Powiedz mi, proszę, co
> dzisiaj w gopherze można znależć, co tam funkcjonuje? Wyobrażam sobie,
> że mnógłby tam siedzieć darknet, ale może coś innego?

W gopherspace można dziś spotkać głównie starych dziadów mojego pokroju,
wspominających dawne czasy, kiedy to komputery były fajniejsze, programy
szybsze, a dziewczęta piękniejsze. :)

Ilość żywych serwerów gopher nie jest zatrważająca (było jakoś koło 110
kiedy ostatnio liczyłem), więc człowiek jest w stanie dość szybko obłazić
dzisiejszy gopherspace. Tutaj np. lista europejskich serwerów:

https://gopher.floodgap.com/gopher/gw?gopher://gopher.floodgap.com:70/1/
world/search-hosts%3fat+be+ch+cr+cz+de+dk+ee+eu+fi+fr+gr+hr+hu+is+it+lt+me
+nl+es+no+pl+pt+ro+ru+se+su+ua+uk

Mateusz