Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Wydajny komputer (W10) pod grafikę 2D

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Wydajny komputer (W10) pod grafikę 2D
From: Marek S <precz@spamowi.com>
Date: Tue, 12 Feb 2019 20:50:11 +0100

Przeczytałem twój opis chłodzenia i zapomniałem o tym :) A masz bierne
chłodzenie 125-watowego procka. Mógłbyś zrobić zdjęcie wnętrza kompa i
gdzieś powiesić?

Procek 125W to nie jest taki, który non-stop tyle pobiera. Przez 99.9% czasu nie korzysta z takiej mocy. U mnie jest to wielki radiator z dużym wiatrakiem, który rzadko kiedy się uruchamia. Płyta główna nim steruje i włącza tylko w razie potrzeb i nigdy na pełne obroty.

Karta graficzna NVidia GE Force GT 640 Silent nie ma wentylatorów.

Tutaj odpiszę na temat lagowania jakie obserwowałem na nieco niższym modelu karty (też bez wentylatorów). Przy dwóch monitorach 1920x1200 i przeciąganiu jakiegokolwiek okienka między nimi, nawet File Exploratora, obserwowałem liczne zacięcia. Nie trzeba Photoshopa mieć wcale. Czasem było tak, że tło okna nie nadążało za jego ramką. Mało tego, oba monitory zostały skalibrowane sprzętowo i to pogorszyło sytuację. Efekt był taki, że gdy szybko przeciągnąłem okienko tak, aby w połowie było na każdym z monitorów, to jedna z połówek miała przez ok. 0.5s inny, nie uwzględniający kalibracji, kolor. To akurat pikuś. Gorsze było to powyższe. Ale zapewne ten właśnie efekt doświadczasz.

Ile masz pamięci na tej wbudowanej, że dawała radę?

--
Pozdrawiam,
Marek