Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Laptop z jakim procesorem?

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Laptop z jakim procesorem?
From: Mateusz Viste <mateusz@nie.pamietam>
Date: 04 Nov 2018 15:27:46 GMT
On Sun, 04 Nov 2018 16:04:21 +0100, Adam wrote:
> Użytkownik "Mateusz Viste" <mateusz@nie.pamietam> napisał w wiadomości
>  >> Pytanie tylko jak odróżnić czy SSD wspiera szyfrowanie czy nie?
>
> Czy system operacyjny też powinien to umożliwiać? Jeśli tak, to czy na
> przykład musi być PRO, czy wystarczy Home?

Systemowi operacyjnemu to wszystko jedno, on w ogóle nie wie o tym że
dysk jest szyfrowany. Załatwia to BIOS podczas uruchomienia komputera -
pyta użytkownika o hasło i przekazuje je dyskowi mówiąc "od teraz szyfruj/
deszyfruj". Wszystkie kolejne operacje dyskowe są, z punktu widzenia
systemu operacyjnego, całkiem zwyczajne.

Jeśli chodzi o szyfrowanie dysków, to istnieją także metody na poziomie
systemu operacyjnego, ale to całkiem inna para kaloszy i absolutnie tego
nie polecam.

Mateusz