Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Laptop z jakim procesorem?

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Laptop z jakim procesorem?
From: Mateusz Viste <mateusz@nie.pamietam>
Date: 04 Nov 2018 14:48:22 GMT
On Sun, 04 Nov 2018 15:38:38 +0100, Adam wrote:
> ale rozumiem, że jeśli ktoś moich danych nie odczyta, to także ich nie
> zniszczy.

Zgadza się, co najwyżej ktoś mógłby SSD wykręcić i wyrzucić. Jeśli ktoś
mega uparty to ewentualnie mógłby być w stanie sprawić że da się
korzystać z tego SSD, ale to poza zasięgiem większości, i tak czy inaczej
nie ma opcji by dostać się do poprzednich (twoich) danych.

> Pytanie tylko jak odróżnić czy SSD wspiera szyfrowanie czy nie?

Z reguły, przy markowych SSD, jest to jasno napisane. Dużo ciężej
natomiast dowiedzieć się zawczasu czy BIOS komputera to wspiera, tu
często nawet producenci o tym nie wspominają (mój obecny T520 pięknie to
obsługuje, ale nigdzie o tym żadnej wzmianki nie znalazłem kiedy
kupowałem go 10 lat temu). Opcja może nazywać się HDD password, ATA
password, ATA security lub cokolwiek w podobnym tonie.

Mateusz