Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Laptop z jakim procesorem?

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Laptop z jakim procesorem?
From: "Adam" <A@dam.com.pl>
Date: Sat, 3 Nov 2018 12:53:12 +0100
Użytkownik "Olaf Frikiov Skiorvensen" <Belzebub@invalid.invalid> napisał w wiadomości uoqqtdh3olc8utk5ru0d54s2stro02nss0@4ax.com">news:uoqqtdh3olc8utk5ru0d54s2stro02nss0@4ax.com...

[...]

Co do oznaczeń i3/i5/i7, im wyższy numerek, tym wydajniejszy procesor
danej generacji(więcej pamięci cache, tryb HT, turbo, szybsze
taktowanie).
I przykładowo:
i3 - dwa rdzenie fizyczne(mało cache, wolniejsze taktowanie, nie ma HT
i turbo)
i5 - cztery rdzenie fizyczne(więcej cache, większe taktowanie, tryb
turbo)
i7 - cztery rdzenie fizyczne z HT(największe taktowanie, turbo,
widziany przez system jako osiem rdzeni).

[...]

Olafie, bardzi Ci dziękuję za tak szczegółowe wyjaśnienia. Przesadziłbym
gdybym napisał, że wszystko rozumiem, ale to jest spowodowane moim
brakiem podstaw.
Podobnie poczułem się gdy pueblo zalecił mi skorzystanie z zestawienia
procesorów na notebookcheck.pl. Są tam dane, podejrzewam, że bardzo
ważne, ale do wykorzystania przez fachowców. Dla mnie zbyt trudne.

Wracając do Twoich wyjaśnień, celowo zacytowaem to, co wydaje mi się dla
mnie jako dla bardzo podstawowego użytkownika do zastosowania i dlatego
skłaniam się do zakupu laptopa z procesorem i7.
W różnych rankingach pojawiają się jeszcze procesory Intel Pentium.
Nie wiem jednak czy są lepsze czy gorsze w stosunku do IntelCore.

Ultrabooki, na temat których odpoweidziałeś mi w następnym poście, sobie
odpuszczę.

Jeszcze raz dziękuję i pozdrawiam
Adam