Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Laptop z jakim procesorem?

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Laptop z jakim procesorem?
From: "Adam" <A@dam.com.pl>
Date: Sat, 3 Nov 2018 14:05:32 +0100
Użytkownik "Mateusz Viste" <mateusz@nie.pamietam> napisał w wiadomości news:5bdd9180$0$3728$426a74cc@news.free.fr...
On Sat, 03 Nov 2018 12:53:12 +0100, Adam wrote:
Wracając do Twoich wyjaśnień, celowo zacytowaem to, co wydaje mi się dla
mnie jako dla bardzo podstawowego użytkownika do zastosowania i dlatego
skłaniam się do zakupu laptopa z procesorem i7.
W różnych rankingach pojawiają się jeszcze procesory Intel Pentium.
Nie wiem jednak czy są lepsze czy gorsze w stosunku do IntelCore.

Jeśli masz wątpliwości między wydajnością dwóch procesorów, to zamiast
kierować się numerkami czy liczbą gigaherców, dużo lepiej porównać
benchmarki. Z numerkami jest ten problem że samo takie "i5" niewiele
znaczy, jest dużo odmian i wersji, a co za tym idzie wydajność może być
bardzo różna. Natomiast jeśli znasz dokładny model CPU to benchmark poda
ci nagą prawdę. Jest kilka stron które zawierają całkiem pokaźne bazy
takich testów, tutaj przykład między Pentium G4400 a i5 5200U:

http://cpuboss.com/cpus/Intel-Pentium-G4400-vs-Intel-Core-i5-5200U

Podobnym serwisem jest cpu-world.com:

http://www.cpu-world.com/Compare/12/
Intel_Core_i5_Mobile_i5-5200U_vs_Intel_Pentium_Dual-Core_G4400.html

Spróbuję z tego skorzystać. Ale to też dla mnie trudne.
Stosunkowo najwięcej "mowią" mi wyniki wpisania w Google:
passmark i np. Intel® Core™ i5-7200U
z laptopa Toshiba Satellite Pro A30-D-10E, który bardzo mi się
podoba, ale jest mniejszy (13.3") i drogi.
Szukam dalej.

Pozdrowienia
Adam