Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Laptop z jakim procesorem?

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Laptop z jakim procesorem?
From: "Adam" <A@dam.com.pl>
Date: Sat, 3 Nov 2018 09:23:32 +0100
Przejrzałem już trochę ofert i pojawiają się w nich
pewne oznaczenia.
Chciałbym zapytać jaki one mają wpływ przede
wszystkim na szybkość laptopa
1) liczba GHz - oznacza chyba liczbę rdzeni - jakie to
   ma znaczenie dla szybkości
2) generacja - przy IntelCore pojawia się informacja
    o generacji 5, 7, 8 - pytanie podobne, jakie to ma
    znaczenie dla szybkości. Domyślam się, że im wyższa
    generacja tym laptop jest nowocześniejszy i dłużej takim
    pozostanie, ale jak to się przekłada na szybkość teraz.
    Ktoś, chyba pisząc o porównaniu procesorów tych
    samych generacji, wspomniał coś o pierwszej cyfrze
    w oznaczeniu procesora - nie mogę teraz tego znaleźć.
    Jakie to ma znaczenie (dla użytkownika)?
Ponadto niektóre laptopy są wyposażone w ekran dotykowy,
w tym jeden z procesorem Ryzen, o którym wspominał
Kol. pueblo. Przy jakich zastosowaniach ekran dotykowy może
być lepszy od tradycyjnego?

Marzy mi się zakup takiego laptopa, o którym potem mógłbym
powiedzieć, że chodzi jak burza, oczywiście za rozsądną cenę. :-)

Pozdrowienia
Adam - założyciel wątku