Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] TOSHIBA MQ01UBB200 (Toshiba Canvio Connect 2TB)

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] TOSHIBA MQ01UBB200 (Toshiba Canvio Connect 2TB)
From: "Eneuel Leszek Ciszewski" <prosze@czytac.fontem.lucida.console>
Date: Fri, 18 May 2018 00:42:28 +0200

"Marcin Debowski" DLOKC.74185$iU2.29353@fx15.ams1

Ano. Alee te zakresy nie oznaczaja, że niewielkie ich przekroczenie na
pewien czas zaraz zaowocuje padem.

Zależy od tego, czym jest ten 'pewien czas' -- zero też jest jakimś czasem. ;)

Poza tym to bardziej chodzi o typowy zakres pracy urządzenia.

Zapewne tak. I zapewne im dłużej i cieplej (czy zimniej, gdy
zbliżymy się do najniższych temperatur) -- tym gorzej dla dysku.
Podobnie z szybkością zmiany temperatury -- im większa taka szybkość,
tym gorzej...

SMART nie mówi (chyba nie mówi) jak długo dysk pracował w jakiej temperaturze.

Maksymalna dla jakiegoś (A) dysku mogła być wysoka, ale krótko, zaś inny dysk
(B) mógł długo pracować w temperaturze średniej wyższej niż średnia dysku A,
ale maksymalnie niższej...

Wyniki z serwerowni na pewno są miarodajniesze niż moje gdybanie, więc
warto je poznać, ale i takie wyniki mogą być obarczone fatalnym błędem...

Jak ktos w watku obok juz wskazał, chłodniej
niekoniecznie znaczy lepsza żywotność.

Smarowidła są gęstsze?... ;)
Trudno mi wypowiedzieć się w tej kwestii...

Ja zaś własnie odkryłem 2 błędy na 4TB WDku w 16TB woluminie. Mam
nadzieje, że to "miękkie" błędy bo jak nie to się znowu wk. Na Toshibe
oczywiście.

Każdy dysk ma błędy -- więcej czy mniej, ale ma każdy!

A kiedy to było, bo IBM zaliczył spektakularną wpadkę z 10-15 lat temu,
która skończyła się az pozwem zbiorowym. W 2003 Hitachi przejęłoIBM w
tej częsci.

Około 2003 roku właśnie.

To był sierpień 2001 roku.
Straciłem wtedy 2 m@ile -- stąd łatwo mi znaleźć konkretne daty.
M@il tych nie odzyskałem, bo uznałem, że łatwiej nadawcom wysłać
raz jeszcze niż mnie -- odzyskać je z padniętego dysku. Niestety ;)
nadawcy nie przysłali mi kopii, o które wtedy poprosiłem.

Na dysku mam kilka GB m@il -- trzymam je od lat... :)
Teraz widzę, że chyba część ;) z nich mi gdzieś ;) zniknęła.
Albo wrzucone są do innego ,,katalogu'' w OE, albo zniknęły
jakimś innym cudem... ;) Mam masę kopii -- w razie czego. ;)

IBM Deskstar 75GXP znany też jako Death Star
https://en.wikipedia.org/wiki/Deskstar

IMO to mógł być DTLA o pojemności ~45 GB.
Wg tej strony odklejała się okładzina ;) -- dobrze poczytać czasami...

Od tego roku, zacząłem robić par2 z paroprocentową redundancją dla
wszystkich zbiorów archiwalnych.

To w razie czego ;) ponoć pochłania sporo czasu...

Od cholery. Co (nie)ciekawe duzo lepszy procesor wcale nie az tak
pomaga. Robienie par2 2TB danych zajmuje mi na 8-rdzeniowym AMD FX
dobrze ponad dobę. Na ledwo dychającym niskopradowym celeronie niewiele
wiecej. Zgaduje, że operacje dyskowe są wąskim gardłem.

Zapewne tak, ale!!! ;)

Ale w ogóle CPU są coraz szybsze i maja coraz więcej rdzeni -- RAM
natomiast nie przyspiesza mimo kolejnych wcieleń DDRx... Coraz większe
pojemności RAMek, coraz wyższe taktowanie i... coraz więcej pustych
cykli... Ludzie inwestują w i5, i7, i9 itd... Ale co komu po tych
i9 z masą rdzeni i szybkimi zegarkami, skoro RAMki nie wyrabiają się?!

Po co te zawrotne ;) szybkości CPU -- skoro RAMki są zbyt wolne?!
CPU mają rejestry i kesze? -- OK, ale kto tego nadużywa w codzienności?

Zawrotne szybkości -- 10 lat temu nieco przestarzały laptop miał
2 rdzenie na 2 GHz, teraz mam laptop z 2 rdzeniami na 2.4 GHz do
(chyba) 3.1 GHz w porywach...

Zalezy od ilości danych. Moje chmura to malina u teścia.

Kopiujesz netem czy ręcznie?

--
_._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.    http://eneuel.w.duna.pl    .-.