Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] TOSHIBA MQ01UBB200 (Toshiba Canvio Connect 2TB)

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] TOSHIBA MQ01UBB200 (Toshiba Canvio Connect 2TB)
From: Marcin Debowski <agatek@INVALID.zoho.com>
Date: Wed, 16 May 2018 04:49:39 GMT
On 2018-05-15, Eneuel Leszek Ciszewski <prosze@czytac.fontem.lucida.console>
wrote:

> "Marcin Debowski" 2E4KC.133212$xL2.32542@fx04.ams1

> Producenci podają zakresy temperatur...

Ano. Alee te zakresy nie oznaczaja, że niewielkie ich przekroczenie na
pewien czas zaraz zaowocuje padem. Poza tym to bardziej chodzi o typowy
zakres pracy urządzenia. Jak ktos w watku obok juz wskazał, chłodniej
niekoniecznie znaczy lepsza żywotność.

> Niestety tak -- dlatego podchodzę do różnych ocen
> z ostrożnością, żeby nie napisać, że z obojętnością. :)

Próbka kilkuset głosów to całkiem sporo. O ile zrozumiałe jest, że
istnieje coś takiego jak czynnik wk.. pchający ludzi do wystawiania
negatywnych opinii, to jednak wiele produktów ma wiecej pozytywów.

> Ale teraz mam z tym, który otrzymałem w zamian za ,,zepsuty''.
> Mam też z Toshibą -- gdy ją odkładałem przed kilkoma miesiącami,
> było z nią OK.

Ja zaś własnie odkryłem 2 błędy na 4TB WDku w 16TB woluminie. Mam
nadzieje, że to "miękkie" błędy bo jak nie to się znowu wk. Na Toshibe
oczywiście.

> Około 2003 roku właśnie.

IBM Deskstar 75GXP znany też jako Death Star
https://en.wikipedia.org/wiki/Deskstar

> To w razie czego ;) ponoć pochłania sporo czasu...

Od cholery. Co (nie)ciekawe duzo lepszy procesor wcale nie az tak
pomaga. Robienie par2 2TB danych zajmuje mi na 8-rdzeniowym AMD FX
dobrze ponad dobę. Na ledwo dychającym niskopradowym celeronie niewiele
wiecej. Zgaduje, że operacje dyskowe są wąskim gardłem.

> O geografię dziś łatwo -- chmury, chmury, chmury... ;)

Zalezy od ilości danych. Moje chmura to malina u teścia.

--
Marcin