Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] TOSHIBA MQ01UBB200 (Toshiba Canvio Connect 2TB)

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] TOSHIBA MQ01UBB200 (Toshiba Canvio Connect 2TB)
From: Marcin Debowski <agatek@INVALID.zoho.com>
Date: Wed, 23 May 2018 00:23:01 GMT
On 2018-05-20, Eneuel Leszek Ciszewski <prosze@czytac.fontem.lucida.console>
wrote:

> "Marcin Debowski" jJpLC.75976$bS6.22226@fx14.ams1

> A punkt [widzenia?] Marysi? ;)
>
>    https://pl.wikipedia.org/wiki/Temperatura_Curie
>
> Z czego jest ta powłoka dysku?

No bez przesady. Do temperatury Curie to pewnie jakies 200C jeszcze. A
powłoki z czego, nie wiem. Talerze szklane, więc logika nakazywałaby aby
powłoke zrobic typu sol-gel, ale co tam siedzi to nie wiem.

> Większa gęstość? Pomiędzy maksymalną i normalną temperaturą jest ile %%?
>
>    273+45 to normalna?
>    273+60 to maksymalna?
>
>    15/(273+45)=0,047169811320755
>
> 5% to IMO nie jest wiele.

To moze być złudna logika bo raz, że odległości są małe, dwa, że są to
chyba systemy dość wyżyłowane (aż tak daleko im do błędu nie jest),
trzy, że to nie musi być w końcu zalezność liniowa.

> Dokładnie. Pytanie -- dlaczego? Zły klej czy jednak zbyt gorąco? ;)

Kleju to tam w normalnym rozumieniu z pewnościa nie ma, ale np.
powierzchnica talerzy może byc źle przygotowana (np. słaba silanizacja).

> Gdybym teraz miał kupić laptop, chyba bym wybrał z najtańszym CPU. ;)
> W wolnej chwili spróbuję zainstalować W10 na netbooku z atomem N450.
> Widzę na jutubie, że ludzie i na słabszych instalowali, choć mieli
> 2 GB RAMek... Ja mam nadal tylko 1 GB. W10 jest mi potrzebny -- W7S
> jest za stary...
> I bez dedykowanej grafiki? -- po ostatniej aktualizacji W10
> któraś z przeglądarek nie chce pracować na dedykowanej...
> Na zintegrowanej -- OK... Tego akurat (że nie chcę dedykowanej)
> nie mówię -- chyba ;) jednak grafika dedykowana ma przewagę nad
> [...]

Są te wszystkie chińskie cuda, o których wspominałem kiedyś w innym
watku. One chodza (są pre-instalowane) własnie z W10. 2GB zwykle mają.
Guglnij sobie np. X5-Z8350 minipc Z83II. Bardzo ładnie i sprawnie
chodzi. Jedyny MZ mankament to chłodzenie.

Poza tym jest chyba W10 na Malinę:
https://www.microsoft.com/en-us/download/details.aspx?id=55029
ale nigdy się tym nie bawiłem

> Jakoś szyfrujesz wrażliwe ;) informacje?

Rsync leci po ssh a dysk docelowy jest szyfrowany. Nie żebym się tescia
obawiał, ale ktoś się zawsze może włamać i sprzet zajumać.

--
Marcin