Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Laptop dla nastolatki

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Laptop dla nastolatki
From: szemrany <szemrany@offline.off>
Date: Mon, 14 Mar 2016 17:09:21 +0100
On Mon, 14 Mar 2016 11:16:45 -0400, rs wrote:

> skoro mu tata opowiada, to może mu również opowiedzieć o tej szopce w
> Watykanie. dla mnie, szkoda czasu dzieciaka, który może spożytkować, na
> coś bardziej pożytecznego. choćby robienie na drutach czy krav maga.
> powiem szczerze, ze ja nie rozumiem, dlaczego w ogóle się rozmawia o
> takich zabobonach i dlaczego wywierają one ciągle tak poważny wpływ na
> nasze życie i to w wielu jego ważnych aspektach.

Myślę, że jednak w tych zabobonach chodzi o coś więcej. Warstwa
powierzchniowa jest ubrana w prosty przekaz, by lud to kumał, a symbolika i
metaforyka jest dużo niżej i dotyczy rzeczy fundamentalnych. Podchodzeznie
do tego dosłownie jest błędem. I nie mam tu na myśli KK tylko ogólnie
religie. Po prostu fakt, że trwa to od tysięcy lat już świadczy, że jest w
tym coś ponad zbiór legend o kosmicie. I to, że wielu ludzi może bez tego
być szczęśliwych i mieć swoją tożsamość nie przeczy temu, że inni mogą tego
potrzebować. Podobnie jak z psychoterapią... Ty nie chodzisz, ja nie
chodzę, ale są tacy, którym poukładała życie. I tylko dlatego warto to
docenić. A zło jakie za tym stało i nadal stoi... no cóż, to tylko ludzie,
a człowiek czy z religią czy bez niej, jest tylko człowiekiem.

> owszem, ale życie rożnych ludzi, rodzin jest rożne i czasami, nawet
> odpowiedzialny rodzic, może nie dawać sobie rady z zadbaniem o wszystkie
> istotne aspekty życia potomka, mimo szczerych chęci. wtedy te role
> chętnie wypełniają, różnego rodzaju sekty, czy choćby koledzy/koleżanki
> z rogu ulicy. <rs>

Do tego etapu to jeszcze kilka lat, na razie 2 klasa ;-)

--
howgh
szemrany