Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Albo Wi-Fi, albo telefon

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Albo Wi-Fi, albo telefon
From: " \(c\)RaSz" <NO_SPAM_barra6@poczta.onet.pl>
Date: Wed, 30 Sep 2015 20:20:36 +0200
Użytkownik "mirekc" <mirekc@interia.pl> napisał w wiadomości
news:mufpst$jpi$1@adenine.netfront.net...
:
: W dniu 2015-09-30 02:46,  (c)RaSz pisze:
: > Dziwną niechęć ma moja karta Wi-Fi do telefonu Samsunga: gdy podpinam ową
: > słuchawkę do USB, to mi ona zrywa łączność Wi-Fi. (...)
:
:
: Ja bym obstawiał problemy z obciążalnością prądową portów USB. (...)
:

To się pewnie i jakoś-tam kupy trzyma, ale... Ale dwa skonfliktowane urządzenia
podpięte są z całkiem innej strony PC-towego pudła, czyli i do *odmiennych* (jak
mi się "wydawa") zespołów zasilających  — czy nie?

A tak zaś przy okazji, bo mnie "naszło": często gęsto pojawia się potrzeba
sprawdzenia parametrów "U" czy "I" na portach USB właśnie. Czy ktoś już wpadł na
pomysł (co to mi właśnie do głowy >>strzelił<<) aby wykonać, sprzedawać (no i na
tym... zarabiać!) odpowiedniej przelotki, mającej na obu końcach wtyczkę /
gniazdko (żeńskie / męskie) USB, a "w międzyczasie" wyjście na miernik? Jeśli
ktoś z Was coś takiego zacznie produkować, pod wpływem niniejszego tekstu — to
dopraszam się o jakąś-tam gratyfikację!

:
: Paradoksalnie może pomóc podłączenie
: jednego z urządzeń przez hub USB 1.1 (lub chiński 2.0),
: albo wypróbuj porządny hub aktywny (ale to drożej).
:

Sugerujesz, że Kitajce oszukują "wszędzie, gdzie się tylko da? ;)

A co do "hub aktywny", to ile to mnie (circa) za-kosztuje? No i co on jeszcze
umie? Bo może bym się machnął, jeśli niezbyt drogo, bo do la-pa by się przydał,
jako że w nim portów za mało, no i w dodatku to USB-jedynki są. A te (zdaje się)
mają słabszą charakterystykę prądowo / napięciową, więc i pewnikiem zewnętrznego
HDD nie zasilą...

A jak już tem-temat wyskoczył, to przypomniały mi się dziwne excesy mojego
stacjonarnego, związane z "innością" USB-1, i dwójki, a mianowicie bywało (bo
już od jakiegoś czasu przestało) tak, że gdy wtykałem coś-tam w gniado, to
Win-da skrzeczała, że "to urządzenie high-speed *może* funkcjonować szybciej", i
namawiała, aby przełączyć je do USB-dwójki. Żeby było śmieszniej: wyświetlała
spis portów, który miał taki "drobny" mankament, że ni-Ch**a nie szło z tego
wyczaić, gdzie owe jedynki, a gdzie zaś 2-ki — znajdują się *fizycznie*!
Oczywiście OS tego *nie* wiedział, czyli i nie-powiedział, ale śmieszy mnie owa
bezproduktywna "usłużność"...

Ale ja nie o tym: istotna była taka sprawa, że owe jedynkowo-dwójkowe porty
pojawiały się, i zamieniały całkiem jak duch białej damy: raz dany port "robił"
za USB-1, a innym razem bez zająknięcia obsługiwał standard high-speed i (jak
się wydaje) całkiem poprawnie. Ki diabeł?

:
: Sam używam chińskiego urządzenia pseudoaktywnego
: (Chińczyk oczywiście napisał, że to hub aktywny):
: konstrukcja w zasadzie pasywna, ale zasilanie portów
: "podciągnięte" zewnętrznym zasilaczem. Sprawdza się.
:

Pasywna — z zasilaczem? Myślałem, że pasyw. od aktyw. różni się waśnie
obecnością dodatkowego źródła napięcia? Czym jeszcze?

--

Socjaliści, jak wiadomo, swój program kierują do tych, którzy czują się
pokrzywdzeni, i wyzyskiwani. Kiedy więc socjaliści są u władzy - tak