Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Albo Wi-Fi, albo telefon

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Albo Wi-Fi, albo telefon
From: mirekc <mirekc@interia.pl>
Date: Fri, 02 Oct 2015 07:56:48 +0200
W dniu 2015-10-01 19:00,  (c)RaSz pisze:
> [...]
> news:muj9fg$2oe3$1@adenine.netfront.net ...
> :
> :
> : wszystkie porty USB na płycie głównej najprawdopodobniej
> : zasilane są z jednego obwodu (chyba że masz (...)
> : kartę rozszerzeń z portami USB).
> :
>

> No nie mam, ani wypasionej płyty gł. ani karty rozszerzeń. Czyli taka karta
> bierze prąd z innego źródła, i nie spowoduje obniżenia napięcia na USB
> "płytowych"? No i gdy do niej włożę coś prądo-żernego to nie wywołam
> "niedowoltowania" innych, niemniej istotnych składników PC-ta?

Taka karta bierze zasilanie ze złącza PCI. Nie znam na tyle konstrukcji
współczesnych płyt głównych żeby wiedzieć, na ile i w jaki sposób obwody
zasilania tych złączy są separowane i filtrowane (w końcu i tak wszystko
"idzie" z jednego zasilacza), ale na ogół jest to robione "porządnie". W
praktyce jak podłączałem dwa prądożerne urządzenia USB jedno do karty a
drugie do płyty głównej, to było lepiej, niż kiedy oba były podpięte do
płyty lub oba do karty.

[...]
> Czy w dobie coraz to
> bardziej wyrafinowanych półprzewodników nie da się zrobić owych przyrządów
> tak,
> aby można mówić (z pewnym przybliżeniem) że woltomierz będzie miał opór
> wewnętrzny tak duży, że dla typowych wartości pracy USB — spadek napięcia
> wywołany jego podpięciem będzie prawie żaden? A zaś amperomierz o.w. "niemal"
> zaniedbywalny? Ale jeśli tak piszesz, no to widać nadal jest wiele do
> zrobienia...

Hmmm... Jak widać ktoś to już zrobił. Ciekawe, czy takie urządzonko jak
zaprezentowane przez Uncle Pete pozwala tylko na ładowanie, czy również
na niezakłóconą komunikację. No ale moja ciekawość nie jest na tyle
duża, żeby kupić i sprawdzić. Gdyby jednak ktoś sprawdził, proszę o info
na grupie.

[...]
> Czyli ten pseudo~ w żaden *pozytywny* sposób nie wpłynie
> na działanie urządzenia podpiętego "na sznurku"?

Do końca nie wiem, bo mam tyle negatywnych doświadczeń z różnymi
"sznurkami" USB, że od jakiegoś czasu staram się, żeby były jak
najkrótsze i najgrubsze (najlepiej markowe USB 2.0 lub nawet 3.0).
Gdybym jednak próbował, to porządny, krótki "sznurek" od kompa do huba,
a dalej można eksperymentować.