Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Planowane starzenie – laptopy

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Planowane starzenie – laptopy
From: "Maciek \"Babcia\" Dobosz" <babcia@jewish.org.pl>
Date: Fri, 27 Jun 2014 11:23:00 +0200
Dnia 2014-06-26, o godz. 16:15:19
ZakonSpirowany <xxxxxx.xx.xxxx@gmail.com> napisał(a):

> Tylko zauważ, że najtańszego, nowego Acera lub Asusa 15" kupisz za
> 1100 zł. A kup za tyle jakiegoś Della lub Toshibę. Niemożliwa sprawa.

Niemożliwa?
http://www.x-kom.pl/p/175684-notebook-laptop-15-6-dell-inspiron-3537-2955u-4gb-320-dvd-rw.html
Toshiba droższa o 200PLN:
http://www.x-kom.pl/p/169812-notebook-laptop-15-6-toshiba-satellite-c50-a-1jt-n2820-4gb-500-dvd-rw.html

> I jasne, że część różnicy w cenie to opłata za "markę", "renomę", ale
> druga część odpowiada jednak za lepsze wykonanie.

Nie. Marki które uznajesz za renomowane też mają tanie serie. Podobnie
ja te "tanie" też mają serie droższe, często oznaczane jako biznesowe
czy dla graczy.

> Poza tym nawet najdroższe laptopy, po 7-8 tys. zł się psują, ale
> zwykle będzie to wina fabrycznej wady podzespołu, która się ujawni
> jeszcze w okresie gwarancji, a Dell przyśle Ci technika, który
> laptopa naprawi na miejscu (w dalszym ciągu mówię o seriach
> "premium", czy jak kto woli: "hi-end").

Gwarancja 3-4 lata NBD (Next Bussiness Day - w kolejnym dniu roboczym)
dostępna jest do większości laptopów Della. Trzeba przy najtańszych za
nią dopłacić ale już laptopy za ~2500PLN mają ją w cenie - tylko trezba
kupując zwrócić za to uwagę. A to żadne "premium" czy "high end". I nie
zawsze przyśle technika. Ot przedwczoraj wczoraj w Latitude E7440 za
~2700PLN z 3 YNBD. Po prawie godzinie na telefonie:-):-) z serwisem
(podawali kolejne rozwiązania) podesłali kartę WiFi/BT do samodzielnej
wymiany - zapytali czy sam dam z tym radę. Kurier przywiózł. Po otwarciu
okazało się że w środku luźno dynda taśma od przełącznika karty.
Poradzili żeby wyłączyć w BIOS-ie ten switch i dziś dopiero będzie
technik bo samemu mi się nie chce rozkręcać obudowy.

Poza tym nie zawsze Dell potrafi pomóc - opisywałem tu przypadek
laptopa z dyskiem uszkodzonym fabrycznie. O ile dysk dostałem to nie
udało mi się od nich dostać płyt z systemem. Bo powinienem zrobić sobie
kopie z dysku po zakupie. I nie docierało że dysk był uszkodzony w
chwili zakupu.

Warunki gwarancji są różne i niewiele zależą od ceny a bardziej od
producenta. Mp. Acer czy Asus często miga się niezależnie od ceny
laptoka. Podobnie SONY który po zakupie laptoka za kilkanaście tysięcy
potrafi anulować gwarancję bo kurier nie zapakował sprzętu w ich
firmowe pudełko. A o tym wymogu informują tylko jednym zdaniem podczas
telefonicznego zgłaszania awarii. Apple daje na swój sprzęt 12 miesięcy
gwarancji choć w UE powinien dać 24. Mają w tej chwili w UE sprawę we
Włoszech ale przeciwko UE. Bo zrzucili wymóg 24 miesięcy gwarancji na
sprzedawców.

Zdrówko