Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Planowane starzenie – laptopy

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Planowane starzenie – laptopy
From: "Maciek \"Babcia\" Dobosz" <babcia@jewish.org.pl>
Date: Mon, 30 Jun 2014 10:30:27 +0200
Dnia 2014-06-30, o godz. 10:01:27
ZakonSpirowany <xxxxxx.xx.xxxx@gmail.com> napisał(a):

> Tak, od dawna wiem, że chociaż w specyfikacji ekranu mojej Tośki
> można w sieci przeczytać: producent – Toshiba, to wiem, że matryce
> biorą od Samsunga.

Możesz się zdziwić że nie tylko matryce. Na rynku są duże firmy -
np. Foxconn - produkujące na zlecenie i brandujący sprzęt. Foxconnowi
produkcję zleca nie tylko Apple (choć oni najwięcej) ale tez HP, Dell,
Acer, SONY, Nintendo, Microsoft, Cisco, Huawei, motorola, sharp czy
właśnie Toshiba.

> No i dawniej zwracałem uwagę czy coś jest "made in japan" czy "made
> in china". Dziś zerkam i np. aparat foto Sony jest z pierwszej opcji,
> to smartfon Sony mam "chiński", a tak samo dobry gatunkowo.

Już dawno fabryki w Chinach czy na Taiwanie dogoniły jakościowo
Japonię. Miejsce produkcji ma coraz mniejsze znaczenie przy
zaawansowanej technologii.

> Mimo to, nie wmówisz mi, że najtańszy Asus będzie takiej samej
> jakości jak najtańsza Toshiba.

Możesz się zdziwić. Poza tym nie należy oceniać wszystkiego porównując
jeden model danego producenta bo każdemu zdarza się wypuścić coś
gorszego Np. moja żona używa Toshiby R830 i jak na swoją cenę to jest
on dość tandetnie wykonany. Giętkie plastiki, wyginające się i
skrzypiące w komputerze klasy biznesowej to przesada. Poprzedni jej
Asus S96 (kadłubek VBI na modułach Intela) przy tej maszynce to był
solidny sprzęt choć był zdecydowanie tańszy.

Zdrówko