Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] SSD vs HD

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] SSD vs HD
From: "LPPL" <lespe@ummagumma.pl>
Date: Wed, 12 Jun 2013 15:04:34 +0200

Użytkownik "Yerine Ictimai"

W latach 1970-tych miał ogromną popularność serial "Cosmos 1999"
którego akcja rozgrywała się w bardzo komfortowej, rozbudowanej z
dużym rozmachem bazie księżycowej "Alfa",

I co z tego wynika?
Że wyobraźnia wyprzedza postęp i że wizjonerzy popuszczają jej wodze, bo nie muszą się liczyć z kosztami?

mi.in. rutynowo używa się
tam małych wydajnych statków "Orłów" wszędzie potrafiących wylądować
i dolatujących z Ziemi na Księżyc i z powrotem w godzinę (i bez
tankowania) - i o czywiście wszystko to się dzieje w roku... 1999 :)

Ja też jestem w stanie dojechać do pracy w pół godziny bez miedzytankowania, wykorzystując zaledwie jedną czwartą prędkości maksymalnej mojego pojazdu (ograniczenie do 50) mając w dodatku ciągle przed oczami krajobraz księżycowy (kratery na jezdni).
Jedyna wada to to, że nie mogę kierować w stanie "nieważkości" ;(

Albo filmy w/g książki Artura Clarka "Space Odyssey 2001", "Space
Odyssey 2010"

Czy to ten sam Clark, który "wymyślił" że łączność satelitarna wyeliminuje skutecznie i raz na zawsze naziemne nadajniki telefonii i telewizji? He, he! Wizje Leonardo d. V. zisciły się dopiero po wiekach, ale to się zmienia i już np. rozwój robotyki galopuje niczym muł w zaprzęgu. Ledwo wymyślono pojęcie robot, a już na dniach korporacja Tyrell zapowieda wypuszczenie pierwszego egzemplarza Nexus 6. Co prawda, trwałośc ich nie będzie odstawała zbyt od życia przeciętnego zasilacza albo napędu dvd (max. cztery lata), ale zawsze to postęp.

--
LPPL