Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Szybki komputer czy taki istnieje?

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Szybki komputer czy taki istnieje?
From: grapeli23 <grapeli23@googlemail.com>
Date: Thu, 2 May 2013 23:12:57 +0000 (UTC)
Dnia 02.05.2013 Kosu <Kosu@nospam.com> napisał/a:

> Tak, tak fanboyu :). Przychodzą do pracy Ci inżynierowie
> z technologicznie zaawansowanego świata i gapią się na tego Linuxa.
> Gapią się i cieszą. I w tym Linuxie projektują te mosty i procesory...
>
> Jak wiem: 14 lat, odkrycie Linuxa, klepanie komend w terminalu - to
> wszystko jest naprawdę fajne. Też przez to przechodziłem.
>
> Jeśli chciałbyś być częścią "technologicznie zaawansowanego świata",
> to opanuj dobrze Matlaba. To jest właśnie narzędzie. I taki światowy
> np. inżynier cały dzień gapi się w tego Matlaba właśnie, a OS widzi
> [...]

Przejdedź się do BMW, zapytaj się na czym ich serwery CAD/CAM pracują,
czy to najnowsza wersja Windows Server z kafelkami czy też Linux Novell.
Zapytaj się ich ile tam jest serwerów pod kontrolą Microsoftu.

Zadanie na weekend, znajdź wśród 500 superkomputerów, 2 pracujące pod
system Windows. Dla ułatwienia dodam, że 95% pracuje pod Linuksem.
Sprzęt wart setki milionów dolarów, a nie stać ich na licencję za Windowsa.
http://www.top500.org