Re: To siÄ™ narobi...

Autor: R.e.m.e.K <go_at_dev.null>
Data: Fri, 7 Dec 2012 11:17:29 +0100

Dnia Fri, 7 Dec 2012 00:11:10 -0800 (PST), Iguan_007 Iguan_007 napisał(a):

> Ciebie wymienie kilka zastosowan bardziej zaawansowanego telefonu (waznych dla mnie):

Wiekszosc tych zastosowac bylaby praktyczna dla komiwojazera, kierowcy TIRa
lub uciekiniera ;-)

> - mobilny dostep do bankowosci internetowej.

Ekhm, w jakich sytuacjach to potrzebne? Pytam serio. Nigdy nie odczulem
potrzezby na srodku ulicy logowac sie do banku, choc mam rachunki w 3
bankach.

> - wygodny check-in na lotnisku (np. http://www.qantas.com.au/travel/airlines/domestic-mobile-checkin/global/en)

Jesli latasz 3 razy w tygodniu to moze rzeczywiscie byc przydatne, choc
mysle, ze 99% ludzi jednak sporo rzadziej sie buja w oblokach.

> - dostep do informacji gieldowych i aplikacji do zarzadzania inwestycjami- mozliwosc szybkiej reakcji na zmiany cen.

Kolejny ficzer potrzebny 1% ludzi, z czego 10% na srodku ulicy.

> - szybki dostep do aktualnych wiadomosci

Jak znalazl na skrzyzowaniu czekajac na czerwonym swietle. Tyle zmarnowanego
czasu, trzeba sprawdzic co sie stalo w USA lub jaka glupote walnal premier.

> - mobilny dostep do www. Niezastapione np. gdy zepsuje Ci sie samochod i szukasz najblizszego warsztatu albo noclegu.

Zdarzylo mi sie raz, ze auto padlo mi gdzies w srodku Polski, spytalem
przejezdzajacego tubylca i dostalem szczegolwsze info niz da Ci najlepszy
system www.

> - dostep do aktualnych map, od nawigacji samochodowej po szczegolowe mapy topograficzne. Czesto jezdze na rowerze po rozleglych lasach.

Nawigacja w telefonie... miod. Kiedys z kolega zesmy jechali dwoma autami do
Czech, wystartowalismy z jednego punktu w PL i on jechal nawigacja w
komorce, ja nawigacja dedykowana. Po przyjezdzie na miejsce czekalem na
niego pol godziny, bo jego nawigacja wybrala "lepsza" droge. Oczywiscie
wiem, ze to kwestia map i moze mial po prostu gorsza, ale juz to, ze gubil
co chwile sygnal GPS w aucie, ze ekranik maly i gorzej widac, ze jednak muli
procek i odswiezanie slabsze, ze jak ktos zadzwoni przed skrzyzowaniem to
trzeba go pogonic ...to juz detal.

> - dostep do programow do zamawiania taksowek. Widze gdzie czy jakas taksowka juz przyjela moje zgloszenie, widze dokladnie gdzie jest,
> wiem ile zaplace, dostaje wiadomosc kiedy podjedzie pod drzwi, moge automatycznie zamowic do mojej lokalizacji na mapie itd.

A ja dzwonie i po 30 sekundach wszystko zalatwione, mam taxi po 5 minutach i
jade.

> - szeroko pojeta komunikacja - od wideo-rozmow na skype po sprawdzanie firmowych maili z zalacznikami.

Maila mozna sprawdzic na wiekszoscio telefonow, nie musza byc smartfonami.
Wideo-rozmowa to ...na sile wymyslona funkcjonalnosc, ktora w praktyce jest
bezuzyteczna.

> - pomoc przy treningach - od aplikacji z programem cwiczen na silownie po zapis treningow (lacznie z np. tetnem czy pokonana trasa na rowerze).

Mysle, ze jednak wolalbym zaufac trenerowi a nie programiscie w kwestii
zdrowia.
Twoj smartfon mierzy tez tetno? A po co Ci w praktyce ta informacja?

> - dodatkowe bezpieczenstwo. Czesto jezdze na rowerze gorskim sam (na 4 rano brakuje chetnych ;)). Mam aplikacje ktora pozwala mojej rodzinie widziec
> gdzie jestem. To tak na wypadek gdybym kiedys wpadl w drzewo i sie polamal (odpukac).

Ja mowie, gdzie bede, to tez dziala.

> - pomoc przy zakupach. Od mobilnego dostepu do ebay'a do szybkiego sprawdzenia czy "promocja" w sklepie jest naprawde atrakcyjna.

Kolejna swietna rzezcz, robic zakupy na ebayu gdy sie chodzi po
miescie/lesie. Nic tylko pozazdroscic.

> - dostep do aplikacji z aktualizowanymi na biezaco rozkladami jazdy komunikacji miejskiej

Wow, a u mnie w miescie rozklady sa na przystankach, dasz wiare? :-)

> Pomyslow na wykorzystanie smartfona jest mnostwo - pewnie ile ludzi, tyle pomyslow.

No jakos trzeba przed soba i rodzina uzasadnic ten niemaly jednak wydatek.

Pozdrawiam i zycze mniejszego uzaleznienia od zabawek, bo nie wiadomo kiedy
i straci sie czlowieka w czlowieku :-D

--
pozdro
R.e.m.e.K