Re: To si臋 narobi...

Autor: m <mvoicem_at_gmail.com>
Data: Fri, 07 Dec 2012 18:45:54 +0100

W dniu 07.12.2012 11:17, R.e.m.e.K pisze:

> Wow, a u mnie w miescie rozklady sa na przystankach, dasz wiare?:-)

Nie, no to jest rzeczywi艣cie rzecz kt贸ra jest naprawd臋 przydatna w
smartfonie. Z listy kt贸r膮 poda艂 Iguan - bodaj偶e jedyna naprawd臋
u偶yteczna dla zwyk艂ego ludzia.

Bo maj膮c takie <uwaga reklama> jakdojade.pl</uwaga> - wklepuj臋 gdzie
chc臋 jecha膰, klikam nawiguj i mi m贸wi w co gdzie mam wsi膮艣膰, informuje
mnie za ile przystank贸w mam wysi膮艣膰, miodzio po prostu.

Wychodzi niewiele d艂u偶ej ni偶 jakbym si臋 taks贸wk膮(*) telepa艂, a o ile
taniej.
(*) taks贸wk膮 - bo jako cz艂owiek kt贸ry raz na kilka miesi臋cy korzysta z
MPK - po prostu nie wiem co i gdzie.

A poza tym, to na przyk艂ad na filmie widzimy jak jeden m艂ody
cz艂owiek(M1) m贸wi do drugiego m艂odego cz艂owieka(M2) "gdzie dok艂adnie
jeste艣?", tamten odpowiada "wy艣l臋 Ci moj膮 pozycj臋", robi na telefonie
"tap", jego rozm贸wcy telefon robi "ping" i ukazuje si臋 mu mapa z pozycj膮
kolegi, z kt贸rej wie 偶e s膮 od siebie o 200 metr贸w i og贸lnie prawie si臋
spotkali.

Tyle film. W praktyce, M1 prze艂膮cza si臋 na pulpit, otwiera mapy, kt贸re
si臋 otwieraj膮 kilka sekund. Nast臋pnie, kilkana艣cie sekund do kilku minut
艂apie mu sygna艂 GPSa. Nast臋pnie, wciska d艂u偶ej miejsce na mapie gdzie
jest (jak mu si臋 palec gdzie艣 nie omsknie), "trwa 艂adowanie adresu",
kolejne 2-3 sekundy, jak ju偶 za艂adowa艂 adres - to trzeba we艅 klikn膮膰.
Nast臋pnie - "udost臋pnij to miejsce", kolejne klikni臋cie. Wyb贸r sposobu
wys艂ania - kolejne klikni臋cie. Powiedzmy 偶e wysy艂a SMSem, i dalej jest
wszystko ok.

Efekt, samo wys艂anie pozycji - to jest 6 klikni臋膰 z czego jedno d艂ugie,
oraz ponad p贸艂 minuty na samo wys艂anie pozycji. Nie chce mi si臋
rozpisywa膰 tego po stronie odbiorcy, ale pewnie wyjdzie mniej wi臋cej
tyle samo.

A jak dojdzie do tego jeszcze rozrywka typu "jestesmy na granicy
nadajnik贸w i si臋 prze艂膮cza z jednego na drugi i z powrotem przez co nie
ma internetu", albo "z艂apali艣my jakie艣 wifi ale wymaga logowania przez
co nie ma internetu" albo proste "nie ma internetu i tyle" albo "jest
internet, ale akurat nie wiedzie膰 czemu, tylko GPRS w 艣rodku miasta",
albo "aplikacja si臋 zamuli艂a, prosz臋 czeka膰 a偶 telefon j膮 ubije i
zaczynamy zabaw臋 od pocz膮tku itd", to wychodzi jasno, 偶e o wiele
pro艣ciej sobie po prostu opisa膰 okolic臋 w tradycyjny, analogowy spos贸b i
w ten spos贸b si臋 spotka膰.

p. m.