Re: To się narobi...

Autor: Iguan_007 Iguan_007 <iguan007_at_gmail.com>
Data: Fri, 7 Dec 2012 00:11:10 -0800 (PST)

On Friday, December 7, 2012 6:51:29 AM UTC+10, Radosław Sokół wrote:

> Jakoś ich nie widzę.

Nie widzisz? Tak naprawde to nie wierze, ze ktos zyjacy w obecnych czasach moze nie widziec zalet smartfona.
 Ale jesli nie trolujesz tylko akurat mieszkasz gdzies w innym wymiarze albo gleboko w dzungli amazonskiej to specjalnie dla
Ciebie wymienie kilka zastosowan bardziej zaawansowanego telefonu (waznych dla mnie):

- mobilny dostep do bankowosci internetowej.
- wygodny check-in na lotnisku (np. http://www.qantas.com.au/travel/airlines/domestic-mobile-checkin/global/en)
- dostep do informacji gieldowych i aplikacji do zarzadzania inwestycjami- mozliwosc szybkiej reakcji na zmiany cen.
- szybki dostep do aktualnych wiadomosci
- mobilny dostep do www. Niezastapione np. gdy zepsuje Ci sie samochod i szukasz najblizszego warsztatu albo noclegu.
- dostep do aktualnych map, od nawigacji samochodowej po szczegolowe mapy topograficzne. Czesto jezdze na rowerze po rozleglych lasach.
Z map papierowych juz praktycznie nie korzystam i woze je tylko na wypadek jakiejs awarii telefonu.
- dostep do programow do zamawiania taksowek. Widze gdzie czy jakas taksowka juz przyjela moje zgloszenie, widze dokladnie gdzie jest,
wiem ile zaplace, dostaje wiadomosc kiedy podjedzie pod drzwi, moge automatycznie zamowic do mojej lokalizacji na mapie itd.

- szeroko pojeta komunikacja - od wideo-rozmow na skype po sprawdzanie firmowych maili z zalacznikami.
- pomoc przy treningach - od aplikacji z programem cwiczen na silownie po zapis treningow (lacznie z np. tetnem czy pokonana trasa na rowerze).

- dodatkowe bezpieczenstwo. Czesto jezdze na rowerze gorskim sam (na 4 rano brakuje chetnych ;)). Mam aplikacje ktora pozwala mojej rodzinie widziec
gdzie jestem. To tak na wypadek gdybym kiedys wpadl w drzewo i sie polamal (odpukac).

- pomoc przy zakupach. Od mobilnego dostepu do ebay'a do szybkiego sprawdzenia czy "promocja" w sklepie jest naprawde atrakcyjna.

- dostep do aplikacji z aktualizowanymi na biezaco rozkladami jazdy komunikacji miejskiej

Pomyslow na wykorzystanie smartfona jest mnostwo - pewnie ile ludzi, tyle pomyslow.

> Bo nie mają dużych wymagań.

Wrecz przeciwnie, maja duzo wieksze wymagania. Placa za to cene w postaci krotkiego zycia baterii. Patrzac po wynikach sprzedazy smartfonow, nie jest to az taki problem. Bo i wlasciwie dlaczego mialby byc? Ile razy w roku nie masz dostepu do elektrycznosci przez te kilka dni pod rzad? No chyba, ze naprawde siedzisz w tej dzungli...

Pozdrawiam,

Iguan

-
Iguan007