Re: No i po upgrade.

Autor: Ninik <ninik_at_dominik.kei.pl>
Data: Wed 21 Mar 2007 - 23:08:03 MET

Artur Alinowski wrote:
> Scietchsoft jak wszyscy pewnie wiedzą wystawił na sprzedaż SNAP i nic juz nie
> będzie przy tym robił.

Scitech robił tyle ile mógł tylko zrobić mając takie wsparcie od
producentów. Wedle dyskusji na forum wyglądało to mniej więcej tak, że
jak się pojawił klient który na prawdę wiele potrzebował sprzętu
działającego pod SNAP-em (nie tylko os/2) i miał odpowiednią umowę z
ati/nvidią czy innymi to można było liczyć na dokumentację, a nawet
jakieś testowe karty i sterownik odpowiednio był. Później było coraz
gorzej z tym.
Netlabs i Serenity myślą szczerze nad kupnem tych źródeł, ale nie wiem
czy to ma sens, bo co z nich, jak nie ma specyfikacji nowego sprzętu?
Linuksiarze mają niewiele lepiej - dostają po binarce do drivera, która
działa tak mocno średnio.

> I co teraz? Mam wywalić flatpanel i wrócić do CRT, czy
> może olać DVI i przestawić wszystkie trzy posiadane systemy na analog?

Prawdę mówiąc to nie zauważysz wielkiej różnicy przy tej rozdzielczości
na kabelku analogowym. Co innego gdybyś miał jak ja 22 calowy monitor i
próbował rozdzielczości typu 2048x1536 + odświeżanie np na 90Hz. Niezbyt
dobry kabelek i takie przesyłanie robi mydełko z obrazu. Przy Twojej
rozdzielczości nie masz różnicy widocznej.

> A może wymienić kartę graficzną na ATI które to karty SNAP łaskawie obsługuje?

Zmień kabelek na analogowy i masz rozwiązanie problemu.

> Chyba najprościej jednak będzie z żalem bo z żalem ale jednak zlać OS/2.

Jesteś i tak w milion razy lepszej sytuacji niż ja mam siedząc z geforce
7600, która nie jest w ogóle obsługiwana. Najniższy wybór jednak jaki
miałem to był x1400, gdzie support zatrzymał się na x600.
U mnie pozostanie więc pewnie już tylko VirtualBox, bo niestety bez
sterownika do grafiki, muzyki i sieci to byłby średnio używalny system
:( Zobaczę wszystko - w przyszłym tygodniu nowy sprzęt przylatuje i może
będzie jakoś kompatybilne w tył. Będę jednak śledził poczynania netlabsa
i miejmy nadziejÄ™ wykluje siÄ™ nareszcie coÅ› nowego "od podstaw". Z
chęcią potestuję jak trzeba będzie. Póki co jedyna radość w tym, że
linuksowcy zrobili na prawdÄ™ dobrÄ… robotÄ™ w ostatnich patchach do
kernela co do ACPI i nie muszę się zwindować, bo to dość bolesne jest.

--
                )\._.,--....,'``.      fL     Dominik Chmaj :: gg:919564
  .b--.        /;   _.. \   _\  (`._ ,.     http://www.dominik.chmaj.net