Re: No i po upgrade.

Autor: Ninik <ninik_at_dominik.kei.pl>
Data: Fri 23 Mar 2007 - 18:19:23 MET

Jan Gromadzki wrote:
> A na czym dramat polega? MacOSX to firmowy system rozwijany w
> zamkni臋ciu przez Apple (znakomity, to fakt), jego kernel co prawda
> jest pono膰 otwarty (cho膰 tu jakie艣 perturbacje mia艂y miejsce), ale co
> ztego? i nie za bardzo rozumiem na czym mia艂a by polega膰 jego przewaga
> nad linuxem? (taka chyba jest sugestia LWP).

Jest darmowa wersja - nawet mi chodzi na starszym lapcioku. Kernel te偶
jest za darmo i opensource, a wbrew pozorom z tego co wiem ma sporo
wsp贸lnego z os/2, szczeg贸lnie pod wzgl臋dem API kt贸re jest jakby 偶ywcem
przeniesione AFAIR.
Ka偶dy ma swoj膮 sympati臋 co do tego jakie j膮dro wybra膰 i jest kilka
koncepcji na ten temat. To co ukrai艅cy pokazywali na prezentacji co艣tam
nawet dzia艂a艂o ju偶, ale jeszcze d艂uga droga do pe艂ni sukcesu. No i kto
b臋dzie klepa艂 drivery?

> Co do fajnych system贸w operacyjnych, to jest jeszcze kilka
> (m.in. kontynuacje BeOS-a). W praktyce jednak jak z powy偶szej dyskusji
> wynika trywialna sprawa, czyli drajwery, to problem nie do przej艣cia
> dla system贸w bez oparcia w dobrej firmie lub sprawnej spo艂eczno艣ci
> koder贸w.

No w艂a艣nie - co z super systemu jak nie da si臋 odpali膰 nigdzie :/
Jak pod linuksem czasem jest ci臋偶ko o porz膮dny driver nawet, gdzie to
drugi pod wzgl臋dem popularno艣ci niby system, co dopiero co艣 niszowego :/

--
                )\._.,--....,'``.      fL     Dominik Chmaj :: gg:919564
  .b--.        /;   _.. \   _\  (`._ ,.     http://www.dominik.chmaj.net