Re: [WINNT] do TRYBUNA - Jaki darmowy, niekoniecznie lekki antywirus?

To: winnt@man.lodz.pl
Subject: Re: [WINNT] do TRYBUNA - Jaki darmowy, niekoniecznie lekki antywirus?
From: Trybun <cheilmx@jachu.ru>
Date: Sat, 23 Feb 2019 18:44:28 +0100
W dniu 2019-02-23 o 17:42, Roman Tyczka pisze:
On Sat, 23 Feb 2019 09:40:35 +0100, Trybun wrote:

Czy chodzi "tylko" o to, że aktualizacja zjada mniej bajtów
internetowych,
czy są jeszcze jakieś inne ograniczenia lub przeszkody w używaniu Pandy
bez użycia chmury?
Podoba mi się ten program, ale nie wiem czy mogę przy nim zostać, czy
raczej
powinienem szukać czegoś innego lub wrócić do AVG.
W tej chwili chodzi mi o używanie Pandy bez PC Tools Firewall Plus. W
wolnej
chwili zainstaluję tego firewalla i spóbuję poustawiać. Może się do niego
przekonam. :-)
Tu by trzeba jakiegoś profesora aby to szczegółowo objaśnił. Na pewno
jest "lżejsza" niż inne antywirusy, nie pobiera aktualizacji jak inne. i
jak dla mnie były to wystarczające właściwości i aby wybrać właśnie Pandę.
Jeśli nie pobiera aktualizacji, a używa chmury to jest dużo gorszy pod
wględem korzystania z transferu sieci, bo musi każdy plik wysłać do chmury
w celu przeskanowania. Nie ma nic za darmo.

To działa jakoś inaczej, przed chwila przeskanowałem folder "Windows" al`a 4GB, NetMeter w trakcie skanowania nie wykazał żadnego transferu.

W przypadku XP moim zdaniem, dobry firewall to konieczność.
XP SP3 ma bardzo dobry firewall, nie trzeba nic innego.

To coś się zmieniło z tą łatką SP3? Wcześniej była to tylko taka namiastka firewalla, na dodatek kontrolująca tylko ruch w jedna stronę. No i to działanie w tle, przy PC Tools to ja mogę decydować o tym co dla mnie dobre.