Re: [WINNT] Instalacja Win10 z pliku WIM (nie działa przywracanie, 1709

To: winnt@man.lodz.pl
Subject: Re: [WINNT] Instalacja Win10 z pliku WIM (nie działa przywracanie, 1709 uśmierciło sprzęt)
From: pueblo <nomail@nomail.pl>
Date: 27 Dec 2017 12:39:48 GMT
Witaj Irokez, 27 gru 2017 w
news:5a4385d5$0$15209$65785112@news.neostrada.pl napisałeś/aś:

> W dniu 2017-12-27 o 12:11, pueblo pisze:
>

> właśnie kombinuję.
> to nie działa:
> https://support.microsoft.com/en-us/help/947024/how-to-create-an-iso-
> image-for-uefi-platforms-for-a-windows-pe-cd-rom

Zwykle jak używałem microsoftowych przepisów, wychodził zakalec.
> może dlatego że x64

Przepis mówi jak zrobić iso do wypalenia na cd, a ty pewnie wrzucasz to
iso np. rufusem na pena. Sam się przekonałem, że to nie zawsze działa,
tj. są obrazy iso, które startują tylko z cd/dvd.

> Ale przy bootowaniu wyskakuje błąd Windows Boot Manager: Windows
> failed to start. Status: 0xc000000f

Nie ma BCD

> Nie ma dla mojego urządzenia.

Różne rzeczy ludzie wrzucają do netu.

> Na razie ma 4 patrycje, czyli standard taki: rozruchowa,
> zarezerwowana MSR, właściwa z systemem i na końcu 500MB dla pliku
> WIM i programu recovery. Zachowała się zawartość tylko na tej
> ostatniej na tą chwilę.

Tak na chłopski rozum. 500 MB to mało, żeby z tego postawić system. Nie
sądzę, żeby to była fabryczna partycja przywracania w8. Pewnie pochodzi z
w10, zresztą sam to odkryłeś. Ale ZTC się domyślam, partycja recovery w10
nie służy do stawiania systemu od zera, czyli w sytuacji kiedy
"przysłowiowy C:" jest wykasowany. Można sobie działający lub
niedziałający system przywrócić do stanu początkowego, ale nie sądzę żeby
to zadziało, kiedy np. wykasuje się cały c:\windows.
Bardzo chcesz użyć tego WIMa, choć nie wiem co to ma dać? Jeśli to jakimś
cudem reco z w8, to ok - będzie jak z fabryki, a jeśli to pochodzi z w10,
to chyba szybciej i prościej postawić w10 od nowa, bo i tak już nie
odzyskasz danych z windowsowej partycji(zaszyfrowanej wcześniej) ani nie
wrócisz w ten sposób do stanu fabrycznego z w8.
Ta ostatnia partycja pewnie jest FAT32. Jeśli jest tam plik bootmgr i
plik bcd, to może ustaw ją jako aktywną i zobacz co się przy uruchamianiu
pokaże.