Re: [WINNT] Jak odczuwacie "postep" xp -> w7 -> w10 ???

To: winnt@man.lodz.pl
Subject: Re: [WINNT] Jak odczuwacie "postep" xp -> w7 -> w10 ???
From: Przemysław Ryk <przemyslaw.ryk@gmail.com>
Date: Thu, 1 Sep 2016 21:14:42 +0200
Dnia Wed, 31 Aug 2016 00:45:57 +0100, PM napisał(a):

> Z tymi dwoma slotami na dysk może być problem, bo jednak niewiele jest
> modeli na rynku które to mają.

Owszem.

> Wolę stacjonarny sprzęt mimo wszystko, ale jak brakuje miejsca to
> zaczyna się problem.

Ale gdzie masz ten brak miejsca? Stacjonarka obecnie, to naprawdę nie musi
być pudło ważące 25 kg i będące kobyłą pierwszej klasy. Ja znajomej
poskładałem Zotaca (coś a'la Mac Mini) - gówienko 15×15×5cm wewnątrz mające
fakt, że laptopowe i5, ale można było wstawić dysk SSD na M.2 + klasycznego
talerzowca 2,5" 7200rpm. Do tego na dzień dobry miała 8GB ram z możliwością
rozbudowy do 16GB. Jak się nie myśli o graniu w cokolwiek innego, niż to co
na Kurniku czy innych flashowych wynalazków - to zapieprza tak, że aż miło
patrzeć.

Desktop zajmuje zbyt dużo miejsca? Jak szybko wokół laptopa powstaje
pajęczyna pt. normalna klawiatura, mysz, dodatkowy dysk, a i monitor
normalny też by się przydał, bo dziubdzianie w tabelkach w Excelu przy
1280×800 na 12-13" matrycy to średnio fajne jest? I się jakoś tak okazuje,
że ten laptok taki wygodny, to wygodny jest inaczej.

> Ludziom ciężko jest wytłumaczyć że:
> - tanio nie znaczy dobrze, - a to musi być takie drooogie? nie można
> taniej? ten różowiutki jest taki ładny...

Wybierałeś klaptopa dla koleżanki? :D

> - sprzęt trzeba oszczędzać, umyć łapy, nie żreć pączków itd.

No ja wychodzę z założenia, że biurko do pracy nie jest stołem do konsumpcji
pożywienia. Choć ortodoksem nie jestem i zdarza mi się niejednokrotnie pizzę
wciągać siedząc przed kompem. :D

> - nie machać klapą bez potrzeby(a przed zamknięciem upewnieć się że na
> klawie nic nie leży), zwłaszcza jak sprzęt robi jako desktop, - po
> jakimś czasie... o tu mi pękło coś i zaczyna dziwnie migotać(uszkodzona
> taśma), cooo? trzy stówy za kawałek plastiku???

No jak się kupuje najtańsze tegesy, to tak się to kończy.

> - nie gnić z kompem w wyrze/na kolanach bez potrzeby - tu zawsze jest
> argument, no przecież po to kupiliśmy laptopa :)

Dyskusja się kończy w momencie pytania, co kogo boli. Nadgarstek? Barki? W
kolanka ciepło? Ahaś. Laptop taki cudowny tak?

> Jak znajdziesz cierpliwość do przetrwania tych kilku punktów to już ci
> będzie wszystko jedno co kupujesz ;)

Nie. Nie jest mi wszystko jedno. Niezależnie od tego, czy kupuję dla siebie,
czy komuś doradzam.

--
[ Przemysław „Rico” Ryk                                                    ]
[ Foreman: If we don't stop the nerve deterioration quickly, he'll be      ]