Re: [WINNT] bzdura odnośnie XP i 7 wyższych

To: winnt@man.lodz.pl
Subject: Re: [WINNT] bzdura odnośnie XP i 7 wyższych
From: "HF5BS" <hf5bs@jo.pl>
Date: Fri, 26 Aug 2016 10:07:20 +0200

Użytkownik "artiun" <artiun@spam.wp.pl> napisał w wiadomości news:57bfa2e6$0$663$65785112@news.neostrada.pl...
Quiz dla Ciebie - co to jest fakt i dlaczego zbitka „fakt autentyczny” to
jakaś poroniona nowomowa?

Proste. Bez wycieczek, jednak nie wszyscy łapią. Fakt to coś co zaistniało więc nie może być fikcyjny (więc jaki?). Efekt echa? Czy co?

Ja mam wrażenie, że ktoś kiedyś skleił takiego kocopoła z 2 zdań składowych, jeden powiedział, że "to jest fakt, autentycznie", ktoś inny zauważył przecinek, który przeszkadzał, wywalił go więc i aby się kleiło gramatycznie, zrobił się "fakt autentyczny". Może ktoś takie masło maślane zrobił z ignorancji, a może tez dla wzmocnienia przekazu, które to wzmocnienie, jak wiele innych, często-gęsto jest źle stosowane. Gdybam tylko. Żałuję tylko i mam do szkoły wielkie pretensje, że do urzygu na poldonie zadręczała literaturą wszelaką, przemieszaną z copoetamiałnamyśli (a teraz jeszcze w miejsce niektórych dzieł z kanonu literatury polskiej ma wejść Harry Potter, prawda-li to?), a na lekcje gramatyki przeznaczone było łącznie 7 dni w kalendarzu. Poldonów często bywało w tygodniu mniej, więc ile w ciągu roku młódź uczyła się, jak prawidłowo konstruować zdania, bądź jak je prawidłowo rozebrać? Mamy więc debilizmy typu PoKeMoNiZmY, novomoffa, jakieś "stokrotkizmy", czy całe zdanie pytające napisane tak "masz pieniądze" - zgaduj, czy pyta, by ode mnie pożyczyć, czy oznajmia stan faktyczny, czy mi je daje, bo nie mam...? Bbardziej mnie to wkurza, niż by mi powiedział "ty chuju".

Przepraszam za literówki i inne błędy, jestem dyslektykiem...

--
Życie jest przepiękną telenowelą, przenoszoną drogą płciową.
(C) Ferdek Kiepski