Re: [WINNT] Czytnik grup

To: winnt@man.lodz.pl
Subject: Re: [WINNT] Czytnik grup
From: "ACMM-033" <valhalla@interia.pl>
Date: Mon, 4 Apr 2016 21:55:08 +0200

Użytkownik "Przemysław Ryk" <przemyslaw.ryk@gmail.com> napisał w wiadomości news:1c5n7rdkhi05x$.dlg@maverick.przemekryk.no-ip.info...
(Dialog)

Czyli o binarkach mówisz? To nic dziwnego, że się mi to nie napatoczyło.

Tak, w binarkach problem. Reszta działa conajmniej poprawnie, albo nawet dobrze.

A odnośnie tego, to zapodaj jakiegoś screena albo coś, bo nie bardzo
chwytam. :(

Opiszę, bo nie mam teraz jak zrzucić - wyobraź sobie sytuację, że w jednym panelu masz zaznaczoną jakąś grupę, w drugim jakiś jej element. Oba elementy są podświetlone na niebiesko. Wygląda to jednak na tyle podobnie, że jest prawie nie do odróżnienia (element w tym momencie podrzędny powinien być np. wyszarzony, czy innego koloru, a nie jest). Teraz, ręka przypadkowo ląduje na klawiszu Enter. I zgaduj, jaka będzie reakcja programu, a jak aktywny jest nie ten panel, co trzeba, to może być ona niepożądana i przynieść problem. Spróbuję to powyłapywać, bo szkoda by zaprzepaszczać program o takim potencjale. Wezmę go na tapetę i poopisuję błędy, jakie zauważę, a dam mu w kość, zapewniam.

Problem leży gdzie indziej - nad tym projektem chyba nikt nie panuje, a
burdel jest w nim makabryczny. No i sorry, ale jeżeli mi się toto muli na
dysku SSD i Core i5-4690K kręconym do 4,3 GHz to coś tu chyba jest nie tak.

Bo to raczej nie dysku problem, a młóci pamięcią. Już niejeden raz miałem sytuacje, że Fx, a to ta sama "stajnia", dymał mi dwurdzeniowego T9600 (2x2.8 GHz) z dwugigową RAM, na 100% obciążenia. No, pamięć może nie zajęta caa, ale oba rdzenie po 100%. Odświeżanie okien wolniejsze, niż na 486... A dysk milczy, lub pomryguje sporadycznie. TB poległ mi przy próbach z większym obciążeniem grupami.

Rozdzieliłbym te funkcje. 40tude do grup (bo się po prostu w nich
doskonale sprawdza), a Thunderbirda jako mailera.

Tu akurat nie ma problemu, choć i to pewnie obadam, jeszcze muszę ustalić
jak. Nie archiwizuję jednak wiadomości (no, prawie, sporadycznie tylko coś
istotnego), to może też pewne opcje mi nie podejdą. Na razie muszę się
zastanowić, jak to sensownie zrobić.

To kombinuj. :D

Z pewnością. Jak skończę robić pewne zadanie z Hamsterem, to być może następnym krokiem będzie zbadanie zachowań poszczególnych czytników news. Na razie muszę uwolnić jak najwięcej miejsca na dysku w lapie - w międzyczasie muszę mieć miejsce na złożenie ok. 80 GB obrazu dysku - ostatnia szansa uratowania danych w domu - upadek (innego) laptopa.

to ja tego też nie powiem!
(C) Tewje do Pana Boga.