Re: [WINNT] Win 10 i nie działające programy

To: winnt@man.lodz.pl
Subject: Re: [WINNT] Win 10 i nie działające programy
From: Czarek <czarek1@nospampoczta.fm>
Date: Fri, 07 Aug 2015 23:18:26 +0200

W dniu 07.08.2015 o 21:19,  ...:::WISKOLER:::... pisze:
Na grupie pl.comp.os.ms-windows.winnt, osobnik mieniący się nazwą szemrany
naskrobał(a):

Ok, ale nie widzę tu nigdzie punktu: "wykonałem update z Win7 do Win10".
Jeśli zainstalowałeś _od razu_ Win10 na czysto, bez updatu z Win7 to ...tak
się nie da.

Klient zrobił update w W7 do W10 we własnym zakresie. Ja mu tylko
podrzuciłem plik do ściągnięcia i przejścia ręcznej aktualzacji z linku
https://www.microsoft.com/pl-pl/software-download/windows10
Jednocześnie założył sobie konto na serwerach M$, czyli po czystej
instalacji powinno przwrócić klucz z W7.

Konto MS nie jest potrzebne do aktywacji Win 10.
Ponowna aktywacja odbywa się nie na podstawie wcześniejszego klucza tylko na podstawie "identyfikatora produktu" bo to on jest przesyłany na serwer MS (ale nie na konto użytkownika) Z tego wynika, że Win 10 jest przypisany do sprzętu a nie do usera, który przecież dane konto MS może założyć na kilku komputerach.

A może ja sie mylę? Może to
własnie w tym instalatorze działającym z W7 trzeba zaznaczyć że to ma być
czysta instalacja z wywaleniem wszystkich plików?

Nie, z poziomu wcześniejszego systemu instalujesz jako uaktualnienie i musisz przejść pozytywnie aktywacje, inaczej czysta późniejsza instalacja nie zakończy się aktywacja.

No a co w takim razie jak
się coś bardziej posypie w W10 i przyjdzie konieczność instalacji a już
minie okres tego roku jak M$ zapowiada że tylko wtedy będzie możliwość
darmowej aktualizacji?

Na tym samym sprzęcie (+ na tej samej licencji systemu) *aktualizacje* z Win 7/8.1 będziesz mógł przeprowadzić nawet gdy minie rok od ukazania się Win 10 po warunkiem, że pierwsza *aktualizacja* odbyła się w trakcie tego pierwszego roku.

--
Czarek