Re: [WINNT] Znikające miejsce na partycji startowej Win7

To: winnt@man.lodz.pl
Subject: Re: [WINNT] Znikające miejsce na partycji startowej Win7
From: "ACMM-033" <valhalla@interia.pl>
Date: Tue, 2 Jun 2015 20:26:23 +0200

Użytkownik "Andrzej P. Wozniak" <uszer@poczta.onet.pl.invalid> napisał w wiadomości news:556de6b6$0$2193$65785112@news.neostrada.pl...
Bałagan jest od samego początku, tłumoczenie może go tylko powiększyć.

Więc może ktoś rozsądny ogarnął by to odpowiednio, ujednolicił...

Weźmy stary przykład (wymienionych chronologicznie) nazw dla tego miejsca
koło zegara, gdzie są wyświetlane ikony:
- system tray (zasobnik systemowy);
- system area (obszar systemowy);
- notification area (obszar powiadamiania).

No, a chociażby te, baloniki, czy jak im tam, których sposób wyświetlania jest odwrotnie proporcjonalny do potrzeb, czyli, jeśli trzeba, aby pokazał się na chwilę, to zostaje, aż się go ręcznie wyłączy, a jak trzeba stałego wyświetlenia aż zareagujemy, to znika po kilku(nastu) sekundach i zgaduj, co to było, bo nie zawsze się w zdarzeniach zapisze.

W okresie przejściowym Win98/Win2k/WinXP w użyciu były wszystkie trzy nazwy,
przy czym różne zespoły programistów miały różne preferencje. Łatwo to

Czy to może z tego powodu powstał błąd w W98, gdzie instancja zasobnika uruchamiała się dwukrotnie i się ikonki dublowały?

sprawdzić, jeśli się dysponuje starymi podręcznikami czy kopiami
dokumentacji z MSDN/Technetu dla tych systemów z przełomu wieków.
Niby ostatnia nazwa zwyciężyła, ale i tak w niejednym programie wciąż można
spotkać opcję "Minimize to tray".

Tak czy siak, nawet z jedną nazwą jest to niejednolite, tray bym uznał za nazwę neutralną mentalnie. Ale, nie rozkminiajmy, bo zwariujemy :)

O starodawnym i wciąż obecnym terminie "folder" litościwie nie wspomnę,
M$-owa nowomowa. Bo co tu jest złamane?

Fold nie znaczy „złamać”, tylko „zgiąć”. A co się zgina, to przecież widać -
okładka w ikonie folderu.

Rozumiem... wszakże spotkałem się z określeniem "złamać", może "załamać" (w sensie "załamany róg kartki"). Zgiąć... no więc, ALT+ENTER, dostosowywanie, zmień ikonę, czy wybierz obraz... Ale, nie będę rzeźbić, po prostu zostanę przy nazwie "katalog", z którą zetknąłem się już ćwierć wieku temu. A nazwy folder użyję dla katalogu wirtualnego, potrzebuję takiego rozróżnienia.
A to, czy mi się ikonka zagina jak dziób pingwina, to mi wisi.

896510439 896126048
(ten ostatni palant, to mnie o 7:47 rano w piątek obudził)
(A ten przedostatni miał dla mnie "dobrą wiadomość", jehowita nawiedzony...)