Re: [WINNT] zmiana wielkości "klastra"

To: winnt@man.lodz.pl
Subject: Re: [WINNT] zmiana wielkości "klastra"
From: "ACMM-033" <valhalla@interia.pl>
Date: Sun, 17 Aug 2014 23:27:10 +0200

Użytkownik "BQB" <adres@anty.spamowy.com.invalid> napisał w wiadomości news:53f1180b$0$2158$65785112@news.neostrada.pl...
W jaki sposób dokonać zmiany wielkości "klastra" na całym dysku bez utraty danych - dysk 3TiB, windows 7 Home premium przy instalacji przyjął 512B, a przy takim dysku powinno być 4kB. Jaki program plecacie?

Nie ruszałbym tego, jeśli chodzi. Za duże ryzyko.

Jakiś live CD najlepiej.

Jaki bądź chyba... Gparted nie rusza? (jest w pakiecie Hiren's Boot CD)
Zaproponowałbym Partition Wizard Home Edition (Windows rzecz jasna, też jest w tym pakiecie), ale ta wersja ma zablokowaną tę opcję. A jeszcze nigdy chyba mi nie zrobił kuku, przy najmocniejszych nawet korblowaniach partycjami. Nie mam pod ręką ściągawki z tytułami innych progsów, więc poprzestaję na GParted. Przed operacją, rzecz wiadoma, backup danych, zmiana rozmiaru bloku jest mocno ryzykowna.

--
Spamerów i "pytaczy" informuję, iż  bardzo narażają się na to, że ich
adresy e-mail będą podawane harwesterom służącym do rozsyłania spamu.