Re: [WINNT] W 8.1 - problem z IE 11

To: winnt@man.lodz.pl
Subject: Re: [WINNT] W 8.1 - problem z IE 11
From: "Piotr B. [pb2004]" <p_borkowski@nospamgazeta.pl>
Date: Mon, 28 Oct 2013 11:38:05 +0000 (UTC)
Marek <precz@spamowi.com> wrote:

> Nie do końca masz rację. Specyfikacja HTML5 wprowadza natywne
> obsługiwanie audio i video przez przeglądarki. Natywność oznacza
> obecność kodeków audio i video w mechanizmach przeglądarki. Obojętne czy
> będą one wbudowane tam na stałe czy w inny sposób osadzane. Być muszą bo
> inaczej niczego nie odtworzysz. O to toczy się cała batalia w W3C bo nie
> wiadomo, które z tych wtyczek są "jedyne słuszne", a które nie.

Kompletnie mieszasz pojęcia i je źle stosujesz. Tagi video i audio po to
powstały aby przeglądarki nie wymagały dodatkowych wtyczek do obsługi
tego typu kontentu. Spór jest o obsługiwane _formaty_ kodowania, które w
końcu nie zostały wpisane do standardu.

> Natomiast NIKT nie rozważa pozbycia się ich na dobre. Ba! Nawet Google
> proponują swój standard (open source), który ma ukrócić w/w spory i
> problemy z licencjonowaniem obu typów pluginów do przeglądarek - WebM.
> http://en.wikipedia.org/wiki/VP8#WebM

WEBM to nie jest plugin! Jest to po prostu kontener multimedialny taki
jak np. avi, mp4, mkv itp.

> Tak więc kwestia pluginów rzekłbym nawet - jest kwitnąca.

Nie jest. Plugin to po prostu wtyczka ActiveX w przypadku IE lub wtyczka
NPAPI w przypadku Safari, Firefoksa i Chrome. Wszystkie te przeglądarki
albo rezygnują z obsługi albo blokują takie wtyczki.

> A co do powyższego - zgodzę się, że stosowanie Javy na stronach WWW
> nie jest dobrym podejściem programistycznym ale póki co banki i inne
> organizacje, od których jesteśmy uzależnieni wymagają tego. Nie
> przejdę w ramach ideologicznego protestu na okrojoną wersję IE. Z
> punktu widzenia użytkownika sieci chcącego zrobić coś więcej niż
> guglać, IE w wersji "modern" to proteza a nie przeglądarka.

Kto Ci każe przechodzić? Zwracam Ci tylko uwagę na trendy i to że brak
obsługi wtyczek to nie jest okrojenie przeglądarki. Firefox zdaje się
że już teraz domyślnie blokuje nawet aktualną Javę, a także pracuje nad
implementacją Flasha w Javascripcie. Powinieneś się domyślić co to
oznacza dla npapi w przyszłości. Zobacz[1] co Google pisze o tym api[2].
Wkrótce według twojej logiki będziesz miał same protezy zamiast
przeglądarek.

> Hę? Wydumanego? Non stop potrzebuję dostępu do helpu programując coś.
> Nie znam na pamięć wszystkich parametrów funkcji. Podobnie jest z grafiką.

Wydumanego bo żaden program desktopowy nie otwiera domyślnie
przeglądarki modern więc sam musiałbyś stworzyć taką sytuację. System Ci
jej nie stworzy.

> Ja nie potrafię umieścić obok siebie Photoshopa czy edytora HTML wraz z
> "modern" IE. A już w szczególności gdy aplikacja zajmuje szerokość 1.5
> ekranu i to pomimo, że całkowitą rozdzielczość mam 3840 x 1600 (więc
> więcej niż 500 pikseli).

Tak jak pisałem stwarzasz wydumane problemy. BtW nie umieszczasz obok
siebie aplikacji desktopowej i aplikacji modern tylko cały desktop i
aplikację modern.

> Być może. Jednakże gdyby nie praca tych "dewiantów" to konsumenci treści
> chodziliby głodni. :-D

Co nie zmienia faktu że przestali być główną grupą docelową.

1. http://developer.chrome.com/extensions/npapi.html
2. http://blog.chromium.org/2013/09/saying-goodbye-to-our-old-friend-npapi.html
--
Piotr Borkowski